Zvmprach de Tynch a příbuzná problematika

Šlechtické rody i jednotliví šlechtici. Šlechtická kultura, heraldika, genealogie, ...

Moderátor: elizabeth

thovtt
Kníže
Příspěvky: 348
Registrován: 06 říj 2009 08:41
Been thanked: 1 time

Re: Vítkovci

Nový příspěvek od thovtt »

Podle mě se to má se šlechtičnama z Třeboně tak.
Ludmila vdova asi od roku 1257 po Markvartovi prozatím z Hrádku.Děti:Markvart,Velena a Alžběta.
Alžběta abatyše Porta Coelli v Tišn¨'ově,po roce 1265 v Pohledu.
Gertruda,manželka Viléma ze ˇ'Zinkov 1265.
Uta - Jitka vdova po Kunovi z Kovaně 1267
Zumbrak by mohl být bratrem Markvarta z Hrádku,což mě přivádí k úvaze:Markvart se psal před rokem 1248 ato třikrát z Týnce,CDM III,s.40,č.52,s.47,č.61,s.54,č.72.Roku 1257 je Ludmila uváděna jen se synem Markvartem a v roce 1265 nese predikát z Týnce Zumbrak uváděný za bratry Ludmily.Tedy nějak příbuzný s Markvatrem manželem Ludmily .Přešel na něho Týnec.
Uživatelský avatar
elizabeth
Vévodkyně
Příspěvky: 2127
Registrován: 04 zář 2006 15:24
Bydliště: doma, což je všude tam, kde mě mají rádi...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Vítkovci

Nový příspěvek od elizabeth »

thovtt píše:Podle mě se to má se šlechtičnama z Třeboně tak.
Ludmila vdova asi od roku 1257 po Markvartovi prozatím z Hrádku.Děti:Markvart,Velena a Alžběta.
Alžběta abatyše Porta Coelli v Tišn¨'ově,po roce 1265 v Pohledu.
Gertruda,manželka Viléma ze ˇ'Zinkov 1265.
Uta - Jitka vdova po Kunovi z Kovaně 1267
Zumbrak by mohl být bratrem Markvarta z Hrádku,což mě přivádí k úvaze:Markvart se psal před rokem 1248 ato třikrát z Týnce,CDM III,s.40,č.52,s.47,č.61,s.54,č.72.Roku 1257 je Ludmila uváděna jen se synem Markvartem a v roce 1265 nese predikát z Týnce Zumbrak uváděný za bratry Ludmily.Tedy nějak příbuzný s Markvatrem manželem Ludmily .Přešel na něho Týnec.
Takže ten "Linz" považujete za Týnec? Nějak tu diskusi nezvládám, jen jsem přeložila listinu a tam byl uveden s tímto predikátem (de Linz). A proč by zastupoval Ludmilinu sestry a jejich děti, kdyby byl bratr Ludmilina manžela? Nemohl být třeba švagrem té Juty nebo Gertrudy?
"Prima lex historiae est, ne quid falsi dicere audeat" (Cicero)
thovtt
Kníže
Příspěvky: 348
Registrován: 06 říj 2009 08:41
Been thanked: 1 time

Re: Vítkovci

Nový příspěvek od thovtt »

Zumbrak se píše deLinc dvakrát jen v roce 1265.Svádí to k Linec Týnec mohla to být chyba písaře.Projdu celé CDM III.Na třetí listině z roku 1265,RBM II,s.191,č.496 se však již píše de Tync.On Vyslovil spolu s bratry Ludmily a Vilémem ze 'Zinkov svůjsouhlas k prodeji majetku za účelem získání finančních prostředků na stavbu kláštera v Pohledu.S dětmi Ludmily neměl co do činění.Ty Jsem tam napsal pro úplnost rodiny Ludmily.
Uživatelský avatar
elizabeth
Vévodkyně
Příspěvky: 2127
Registrován: 04 zář 2006 15:24
Bydliště: doma, což je všude tam, kde mě mají rádi...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Vítkovci

Nový příspěvek od elizabeth »

thovtt píše:Zumbrak se píše deLinc dvakrát jen v roce 1265.Svádí to k Linec Týnec mohla to být chyba písaře.Projdu celé CDM III.Na třetí listině z roku 1265,RBM II,s.191,č.496 se však již píše de Tync.On Vyslovil spolu s bratry Ludmily a Vilémem ze 'Zinkov svůjsouhlas k prodeji majetku za účelem získání finančních prostředků na stavbu kláštera v Pohledu.S dětmi Ludmily neměl co do činění.Ty Jsem tam napsal pro úplnost rodiny Ludmily.
Když se na tu listinu dívám, když se udělá za Zumbraka čárka a teprve pak půjde ta strana Ludmiliných sester a jejich dědiců, tak bys mohl mít pravdu. Kdyby jen ti pitomí písaři dělali čárky, měli bychom tu práci mnohem jednodušší...
"Prima lex historiae est, ne quid falsi dicere audeat" (Cicero)
Katerina
Královna
Příspěvky: 1771
Registrován: 29 led 2007 16:32
Bydliště: Velvary
Been thanked: 1 time

Re: Vítkovci

Nový příspěvek od Katerina »

Jen ještě otázka .. co je to za jméno Zumbracus ????

Dá se vůbec odvodit jeho původ ? Známe nějaké další ? ?? Mohlo by to vycházet z nějaké přezdívky ??
Biau seigneur, je vous prie chiérement et par la foi que vous me devés, que vous me menés si avant en bataille que je puisse férir un coup d´espée.
thovtt
Kníže
Příspěvky: 348
Registrován: 06 říj 2009 08:41
Been thanked: 1 time

Re: Vítkovci

Nový příspěvek od thovtt »

Napadá mě odvozenina od slova zubr,v polštině jméno Zydram.Chtělo by to nahlédnout do slovníku staročešiiny od Gebauera.Na latinu to nevypadá,ještě oblast Rakouska.
Uživatelský avatar
Laurentius
Vévoda
Příspěvky: 952
Registrován: 03 úno 2009 19:14
Been thanked: 5 times

Linz vs. Tinz

Nový příspěvek od Laurentius »

No chyba písaře. Písmo je dobře čitelné. Díval jsem se na ty listiny z roku 1265 a je tam jasně Zumbrac de Tinz. Žádný Linz nikde nevidím. Já myslím, že Linz můžeme úplně zamítnout.

http://lehre.hki.uni-koeln.de/monasteri ... 0525-2.jpg

http://lehre.hki.uni-koeln.de/monasteri ... 0525-1.jpg
thovtt
Kníže
Příspěvky: 348
Registrován: 06 říj 2009 08:41
Been thanked: 1 time

Re: Vítkovci

Nový příspěvek od thovtt »

V originále je skutečně de Tinz.
Uživatelský avatar
Viola
Královna
Příspěvky: 2714
Registrován: 02 led 2007 15:55
Has thanked: 12 times
Been thanked: 7 times

Re: Linz vs. Tinz

Nový příspěvek od Viola »

Laurentius píše:No chyba písaře. Písmo je dobře čitelné. Díval jsem se na ty listiny z roku 1265 a je tam jasně Zumbrac de Tinz. Žádný Linz nikde nevidím. Já myslím, že Linz můžeme úplně zamítnout.
Sice je to písmo pěkná prasečina, ale souhlasím.
Uživatelský avatar
elizabeth
Vévodkyně
Příspěvky: 2127
Registrován: 04 zář 2006 15:24
Bydliště: doma, což je všude tam, kde mě mají rádi...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Linz vs. Tinz

Nový příspěvek od elizabeth »

Laurentius píše:No chyba písaře. Písmo je dobře čitelné. Díval jsem se na ty listiny z roku 1265 a je tam jasně Zumbrac de Tinz. Žádný Linz nikde nevidím. Já myslím, že Linz můžeme úplně zamítnout.

http://lehre.hki.uni-koeln.de/monasteri ... 0525-2.jpg

http://lehre.hki.uni-koeln.de/monasteri ... 0525-1.jpg
Prosím Tě, máš někde základní stránku těch obrázků listin? Předpokládám, že to jsou ty ztracené obrázky z monasteria, co je sice najdeme, ale nefungují na ně odkazy. Toto funguje v pohodě. Potřebovala bych tam dohledat a updatovat ty listiny u Falkensteinů a jako http://lehre.hki.uni-koeln.de/monasterium/ mi to háže chybu.
"Prima lex historiae est, ne quid falsi dicere audeat" (Cicero)
Uživatelský avatar
Laurentius
Vévoda
Příspěvky: 952
Registrován: 03 úno 2009 19:14
Been thanked: 5 times

Re: Vítkovci

Nový příspěvek od Laurentius »

Já používám stránky

www.mom-ca.uni-koeln.de

Potom v záložce Bestände jsou listiny podle států a nebo můžete zkusit vyhledávat přes záložku Suchen.
Uživatelský avatar
elizabeth
Vévodkyně
Příspěvky: 2127
Registrován: 04 zář 2006 15:24
Bydliště: doma, což je všude tam, kde mě mají rádi...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Vítkovci

Nový příspěvek od elizabeth »

Laurentius píše:Já používám stránky

http://www.mom-ca.uni-koeln.de

Potom v záložce Bestände jsou listiny podle států a nebo můžete zkusit vyhledávat přes záložku Suchen.
Díky. Ale to je přesně to, kde to hledám i já a kde Ti nešly vidět moje odkazy. Teď jsem ale zkoušela namátkou své odkazy ve Falkensteinech a už zase fungují. Jak budeš mít chvilku, tak je také zkus a dej vědět. Akorát to nedělám přes suchen ale search :mrgreen: , přece jen ta angličtina je jistější.
"Prima lex historiae est, ne quid falsi dicere audeat" (Cicero)
Uživatelský avatar
Ježek
Král
Příspěvky: 4108
Registrován: 01 lis 2005 19:01
Bydliště: Železné Hory/Praha
Has thanked: 112 times
Been thanked: 25 times

Re: Vítkovci

Nový příspěvek od Ježek »

Predikát z Hrádku patří (doufám, že to tu nezaznělo :) ) Ranožírovcům - Smil z Hrádku potvrzuje patronát v Rancířově. Markvart je v tomto rodě běžné jméno.
Historia to relacja, większością kłamliwa, ze zdarzeń, większością nieistotnych, zdawana nam przez historyków, większością durniów.
Uživatelský avatar
Laurentius
Vévoda
Příspěvky: 952
Registrován: 03 úno 2009 19:14
Been thanked: 5 times

Re: Vítkovci

Nový příspěvek od Laurentius »

Já tu o tom psal, ale jinak :) Predikát z Hrádku podle mě patřil rodu z Říše a až koncem 13. století (možná počátek 14. stol.) přešel na Ranožírovce. Smila z Hrádku považuji za Ranožírovce, ovšem Markvarta a jeho syn Markvarta ne. U Markvarta z Říše se dochovala naštěstí pečeť a víme, že nepatřil k Ranožírovcům.
Za Hrádek (v listinách nejčastěji de Castello) označuji Červený Hrádek kousek od Nové Říše. Podobně jako Hrádek leží i na říčce Vápovce jižnější Bílkov. Škoda, že se Bílkov víc nezachoval. Ve středověku panské sídlo Ranožírovců chránila vodní soustava a pěknou rekonstrukci udělal Plaček.
Uživatelský avatar
Laurentius
Vévoda
Příspěvky: 952
Registrován: 03 úno 2009 19:14
Been thanked: 5 times

Re: Vítkovci

Nový příspěvek od Laurentius »

elizabeth píše:Díky. Ale to je přesně to, kde to hledám i já a kde Ti nešly vidět moje odkazy. Teď jsem ale zkoušela namátkou své odkazy ve Falkensteinech a už zase fungují. Jak budeš mít chvilku, tak je také zkus a dej vědět. Akorát to nedělám přes suchen ale search :mrgreen: , přece jen ta angličtina je jistější.
Aha, on se tam dá změnit i jazyk :D . To je zase objev roku.
Hlásím, že přímé odkazy na listiny z Falkensteinů u mě nefungují. Vyzkoušeno na Exploreru i Firefoxu. Ale nijak to nevadí. Já si to dohledám. Když tak radši uvádějte, jako to dělá dobře Thovt, kde to je. Sice si to musíme najít, ale časem nemusí odkazy fungovat. Pak si CDM II bla bla bla, RBM bla bla bla, najdeme i bez odkazů.
Uživatelský avatar
Laurentius
Vévoda
Příspěvky: 952
Registrován: 03 úno 2009 19:14
Been thanked: 5 times

Re: Vítkovci

Nový příspěvek od Laurentius »

Tak a teď jdu hledat někde lepší pečeť Falkenberků, protože tady na té listině z 1265 ze Zwettlu vidím na pečeti Rapota z Falkenberku nějakého podezřelého ptáka. Nechci strašit sokolem, ale možná mám už halucinace z Falkensteinů :x
thovtt
Kníže
Příspěvky: 348
Registrován: 06 říj 2009 08:41
Been thanked: 1 time

Re: Vítkovci

Nový příspěvek od thovtt »

Prošel jsem celé CDM III a Markvart z Týnce je tam skutečně dvakrát,č.52a č.71.Začal jsem procházet CDM IV a narazil jsem na Martina z týnce,1275 s.164,č.118.
Uživatelský avatar
Laurentius
Vévoda
Příspěvky: 952
Registrován: 03 úno 2009 19:14
Been thanked: 5 times

Re: Vítkovci

Nový příspěvek od Laurentius »

Ten s tím nebude mít pravděpodobně nic společného. Martin z Týnce se bude psát podle Velkého Týnce u Olomouce. Byl to nějaký vilik a ministeriál Nezamysla (olomoucký purkrabí). Myslím, že je totožný s Martinem z Chvalkovic. Ten se uvádí jako vilik Nezamysla o rok později 1276.
Uživatelský avatar
elizabeth
Vévodkyně
Příspěvky: 2127
Registrován: 04 zář 2006 15:24
Bydliště: doma, což je všude tam, kde mě mají rádi...
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Vítkovci

Nový příspěvek od elizabeth »

thovtt píše:Prošel jsem celé CDM III a Markvart z Týnce je tam skutečně dvakrát,č.52a č.71.Začal jsem procházet CDM IV a narazil jsem na Martina z týnce,1275 s.164,č.118.
A co říkají rejstříky?
"Prima lex historiae est, ne quid falsi dicere audeat" (Cicero)
thovtt
Kníže
Příspěvky: 348
Registrován: 06 říj 2009 08:41
Been thanked: 1 time

Re: Vítkovci

Nový příspěvek od thovtt »

Které rejstříky myslíš.Zítra asi dodělám CDV IV.

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Common Crawl Bot, Majestic-12 [Bot], TrendictionBot a 0 hostů