Byli staří Čechové praví Slované, nebo spíš rovnou Češi?

Dějiny do roku 1197 (druhý nástup Přemysla I.) - stěhování národů, Sámova říše, Velká Morava, české knížectví a nedědičné království (Vratislav a Vladislav). Světové dějiny do konce 12. století

Moderátor: Ježek

Uživatelský avatar
Pampalíny
Měšťan
Příspěvky: 18
Registrován: 23 srp 2006 19:54
Bydliště: Beskydy

Nový příspěvek od Pampalíny »

Celý ten výzkum je ohromný blábol.
Jediný normální důvod, proč se mu věnovat by byl soupis argumentů, kde "němečtí soudruzi udělali chybu". A na ty chyby následně upozorňovat.
Georg
Kníže
Příspěvky: 474
Registrován: 22 bře 2007 22:04
Bydliště: Martinovo údolí

Nový příspěvek od Georg »

Pampalíny píše:Celý ten výzkum je ohromný blábol
Pak bych prosil o faktické zdůvodnění,proč.Jinak se vystavuji riziku,že sám blábolím.Připomenu,že na rozluštění lidského genomu pracovalo nezávisle 12 nejlepších věd.týmů a to nezávisle a součesně,aby se předešlo chybám.
Nelze výzkum hodnotit podle toho,jak ho prezentují problému neznalí,povrchní a senzace chtiví novináři.Jistě se s rozšiřující databází bude výzkum upřesňovat.Již teď dává možnost k diskuzím pro histirky i zájemci historie.Měli by napravit to,co naši čeští novináři blábolili.
Naposledy upravil(a) Georg dne 17 črc 2007 17:02, celkem upraveno 1 x.
George Santayana "Kdo zapomina na minulost, bude si ji muset zopakovat".
Katerina
Královna
Příspěvky: 1773
Registrován: 29 led 2007 16:32
Bydliště: Velvary
Been thanked: 1 time

Nový příspěvek od Katerina »

Georg píše:Nelze výzkum hodnotit podle toho,jak ho prezentují problému neznalí,povrchní a senzace chtiví novináři.Jistě se s rozšiřující databází bude výzkum upřesňovat.Již teď dává možnost k diskuzím pro histirky i zájemci historie.Měli by napravit to,co naši čeští novináři blábolili.
Souhlasím, tady totiž bude ten problém, jako obvykle bude nutné rozlišit tzv. "naučně- populární" články a seriozní reference z výzkumu. Všichni víme jak dokáže tisk vědecké informace zkreslit, a leckdy ani ne ve zlém úmyslu, pouze z neznalosti a nepochopení.
Je jen otázka, kdy k takovým seriozním publikacím výsledků a zpráv o průběhu výzkumu a rozšiřování databáze dojde, zda se autoři nezaleknout právě té "senzacechtivosti" a nestánou se zpět.
Biau seigneur, je vous prie chiérement et par la foi que vous me devés, que vous me menés si avant en bataille que je puisse férir un coup d´espée.
petr
Panoš
Příspěvky: 38
Registrován: 08 črc 2007 21:13
Bydliště: Nový Bor

Nový příspěvek od petr »

Vážení, reaguji na tuto informaci:
..Zatím z 5000 vzorků je výsledek 40% slované,25% románská krev,10% germáni a 10%"původní "obyvatelstvo

Co je původní obyvatelstvo? To jsou asi Germáni nebo to je zbytek neandrtálců??
Germáni tu před námi byli přeci 400-500 let. Ale jsou Gernáni Němci? Když byla Francká říše, byla to i Francie i alespoň sevetní Itálie, proto asi tolik románské krve.
Výsledek je zajímavý, ale vzorek 5000 lidí je 1/2000 ve zlomku, to je podle mne 5 promile, pokud dobře počítám. Pokud připustíme, že Slovani jsou na našem prostoru 2500 let, při všech válkách, kolonizacích, vymírání oblastí při morech atd. se vůbec divím, že máme v sobě z 40 procent slovanskou krev. Zajímalo by mne, kolik ji v sobě mají Rakušané či Bavoři. Tyto germánské kmeny přišly při svém tahu do nynějších území do krajin obydlených Slovany a ty posltupně zlikvidovali či asymilovali.
Uživatelský avatar
Pampalíny
Měšťan
Příspěvky: 18
Registrován: 23 srp 2006 19:54
Bydliště: Beskydy

Nový příspěvek od Pampalíny »

Sorry, špatně jsem to napsal: interpretace výzkumu je ohromný blábol.
floriš
Pán
Příspěvky: 229
Registrován: 25 črc 2007 11:30
Bydliště: Bohemia

Nový příspěvek od floriš »

petr píše: Výsledek je zajímavý, ale vzorek 5000 lidí je 1/2000 ve zlomku, to je podle mne 5 promile, pokud dobře počítám.
Tak to počítáš blbě - 5000 lidí je z 10milionové populace v Česku 0,5 promile.
Petr píše: Pokud připustíme, že Slovani jsou na našem prostoru 2500 let...
Jelikož se soudí, že Slovanstvo domigrovalo do české kotliny cca v 5.-6. století, tak to nepřipustíme. Leda bys 1000 let slevil. :lol:
slavicekvac
Král
Příspěvky: 1785
Registrován: 28 říj 2009 11:55
Bydliště: Kladno
Been thanked: 1 time

Re: jazyk

Nový příspěvek od slavicekvac »

Tekla píše:
Marobud píše: Ostatně dotaz, co bylo za těsnými svazky Slavníkovců s císařským dvorem jsem tu už položil. To nebyla srážka dvou naprosto si cizích etnik, tam bylo hodně komunikace - kolik asi muselo existovat překladatelů mezi těmi "primitivními barbary", jak to, že se domluvili (odpovím si sám - zřejmě latinsky)?
Vzhledem k tomu, ze "Slavnikovci" patrili k vysoke slechte, da se predpokladat, ze bez problemu komunikovali nemecky - Vojtech se pak naucil latine v Magdeburgu, ale nemyslim, ze by ji pouzival v bezne komunikaci...
Naopak, jeho kázání - exhortace - je dochované, a je to super latina. Nejspíš uměl tím pádem i dobře italsky. Učiliště v Magdeburku bylo velmi dobré, tak se dá předpokládat i řečtina.
thovtt
Kníže
Příspěvky: 348
Registrován: 06 říj 2009 08:41
Been thanked: 1 time

Re: Byli staří Čechové praví Slované, nebo spíš rovnou Češi?

Nový příspěvek od thovtt »

PO vyhodnocení všech dostupných pramenúse dá říci ,že Cíchové před r.1000 se dají stotožnit se Slovany pouze v době svého příchodu,potom došlo došlo na míšení
Uživatelský avatar
Ježek
Král
Příspěvky: 4057
Registrován: 01 lis 2005 19:01
Bydliště: Železné Hory/Praha
Has thanked: 88 times
Been thanked: 18 times

Re: Byli staří Čechové praví Slované, nebo spíš rovnou Češi?

Nový příspěvek od Ježek »

thovtt píše:PO vyhodnocení všech dostupných pramenúse dá říci ,že Cíchové před r.1000 se dají stotožnit se Slovany pouze v době svého příchodu,potom došlo došlo na míšení
Etnicky určitě nebyli homogenní už v okamžiku příchodu, Slované mohli pohltit etnicky jiné skupiny a zdá se, že se tak i stalo.
Historia to relacja, większością kłamliwa, ze zdarzeń, większością nieistotnych, zdawana nam przez historyków, większością durniów.
KOMOŃ
Vévoda
Příspěvky: 869
Registrován: 22 dub 2007 12:41
Bydliště: na slamniku/pod stolem

Re: Byli staří Čechové praví Slované, nebo spíš rovnou Češi?

Nový příspěvek od KOMOŃ »

Ježek píše:
thovtt píše:PO vyhodnocení všech dostupných pramenúse dá říci ,že Cíchové před r.1000 se dají stotožnit se Slovany pouze v době svého příchodu,potom došlo došlo na míšení
Etnicky určitě nebyli homogenní už v okamžiku příchodu, Slované mohli pohltit etnicky jiné skupiny a zdá se, že se tak i stalo.
Ano i ne.Z výzkumu DNA zatím vyplívá, že se na našem území stěhovalo mnoho etnik.Zatím to vypadá všelijak...Je to důsledek válek a evidentně neklidným, cestovatelským duchem.Jediné etnikum, které se zde natrvalo dokázalo usadit, jsou Keltové a Germáni.Pochopitelně po Slovanech, protože Slovani pohltili úplně všecko... :lol:
Kelti se museli dobře sžít s germánskými kmeny.To mimo jiné nasvědčuje nemoc, cystická fibróza, kterou mají víc jen Irové-národ posledních Keltů.Došlo k vynikající asimilaci-proto to záhadné keltské zmizení.Slované se zase dobře sžili s Germány, na to jsou četné arch. důkazy.Pokud by to bylo jinak a Germáni by z našeho území vyhnali Kelty, tak vzácné plicní onemocnění nebude v ČR. vzácné a jeho hojnost podobná, jako v okolních státech.
Dále pak narážíme na různorodá etnika, patrně z válek...

Dokonce tu máme potomky Eskymáků.
Bez piva to není ono.
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Common Crawl Bot a 0 hostů