Kacíři
-
- Pán
- Příspěvky: 570
- Registrován: 29 kvě 2008 19:40
- Bydliště: no pøece u nás doma
- Been thanked: 2 times
magie
Pro Ingolf: =D>
Pokud jde o Weinfurthera, ten magii oddělil od mystiky pravděpodobně úmyslně, byl si pochopitelně vědom nástrah, které čekají na člověka na mystické cestě v podobě možného zneužití magických sil jedincem k tomu náchylným a jeho následému duchovnímu pádu, případně bloudění díky vazbě, kterou by si přílišným zabýváním se kouzly mohl vytvořit.
Proto mystik ač se mu na cestě dostává "darů" v podobě magických schopností, nezabývá se jimi a odevzdá je v mysli Bohu, kterému vše náleží, protože jen tam je jistota, že budou použity správně. Vždy když se člověk třeba modlí, má se modlit tak, aby byl učiněn průchod Boží vůli:
"... buď vůle Tvá"...." člověk si tedy sice může přát různá přání, ale jejich splnění nechává na Bohu a dokonalý mystik si nepřeje nic, protože je vědomě v Bohu a proto už nic nepotřebuje.
Proto také různí magici, pokud jsou požádáni o pomoc v podobě "kouzla", měli by výsledek ponechat na Bohu, tedy zaujmout k němu neosobní stanovisko, jinak hrozí,že se zapletou do karmy, kterou magickým konáním vytvoří.
Například Ježíš, když uzdravoval, zdůrazňoval, že to uzdravuje Bůh, který vyslyšel víru oněch lidí, on sám se nijak nespojoval s konáním zázraků. Stejně tak Mojžíš, když byl označen za kouzelníka, zdůrazňoval, že zázraky koná Bůh, sám se s nimi nespojoval, nechtěl z nich mít užitek, jak jsi správně uvedl ve svém pojednání o chápání magie. =D>
Pokud jde o Weinfurthera, ten magii oddělil od mystiky pravděpodobně úmyslně, byl si pochopitelně vědom nástrah, které čekají na člověka na mystické cestě v podobě možného zneužití magických sil jedincem k tomu náchylným a jeho následému duchovnímu pádu, případně bloudění díky vazbě, kterou by si přílišným zabýváním se kouzly mohl vytvořit.
Proto mystik ač se mu na cestě dostává "darů" v podobě magických schopností, nezabývá se jimi a odevzdá je v mysli Bohu, kterému vše náleží, protože jen tam je jistota, že budou použity správně. Vždy když se člověk třeba modlí, má se modlit tak, aby byl učiněn průchod Boží vůli:
"... buď vůle Tvá"...." člověk si tedy sice může přát různá přání, ale jejich splnění nechává na Bohu a dokonalý mystik si nepřeje nic, protože je vědomě v Bohu a proto už nic nepotřebuje.
Proto také různí magici, pokud jsou požádáni o pomoc v podobě "kouzla", měli by výsledek ponechat na Bohu, tedy zaujmout k němu neosobní stanovisko, jinak hrozí,že se zapletou do karmy, kterou magickým konáním vytvoří.
Například Ježíš, když uzdravoval, zdůrazňoval, že to uzdravuje Bůh, který vyslyšel víru oněch lidí, on sám se nijak nespojoval s konáním zázraků. Stejně tak Mojžíš, když byl označen za kouzelníka, zdůrazňoval, že zázraky koná Bůh, sám se s nimi nespojoval, nechtěl z nich mít užitek, jak jsi správně uvedl ve svém pojednání o chápání magie. =D>
"Bùh je všude, proto je i ve mnì, stejnì jako v Tobì"
- Kunhuta Haličská
- Panoš
- Příspěvky: 61
- Registrován: 07 úno 2008 17:37
- Bydliště: Zlín
Prectete si co napsala sv. Johanka z Arku.
http://www.tedeum.cz/3_2008/johanka_hus ... _32008.htm
Husite opravdu se "vyznamenali""
http://www.tedeum.cz/3_2008/johanka_hus ... _32008.htm
Husite opravdu se "vyznamenali""
- Zany
- Vévoda
- Příspěvky: 1177
- Registrován: 07 říj 2007 19:37
- Bydliště: Praha
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
A tím jsi jako chtěl říct co? Ten její dopis se nijak nevymyká obvyklé rétorice té doby, obdobnými výrazy si obdobné prohřešky vyčítaly obě strany nejen tohoto ale i mnoha jiných středověkých konfliktůBernard Gui píše:Prectete si co napsala sv. Johanka z Arku.
http://www.tedeum.cz/3_2008/johanka_hus ... _32008.htm
Husite opravdu se "vyznamenali""
Chci tim rici ze uz i Johanka poukazovala na zlociny husitu. Vy si snad myslite ze Zizka nemel na svedomi nikoho? Vy opravdu verite tem osvicenskym lzim, podle kterych byli nevinni? Vy nevit nic o tech stovkach kostelu ktere vypalili a o tech tisicich mrtvich?
Myslite si snad ze je hezka smrt byt umlacen cepem na kasi? Nebo upalen v dome zaziva? Proc nic za nic, jen protoze jste jine viry.. Ten Zizka byl stejny vrah jako naciste. Ti take "bojovali za sve""
Myslite si snad ze je hezka smrt byt umlacen cepem na kasi? Nebo upalen v dome zaziva? Proc nic za nic, jen protoze jste jine viry.. Ten Zizka byl stejny vrah jako naciste. Ti take "bojovali za sve""
- Zany
- Vévoda
- Příspěvky: 1177
- Registrován: 07 říj 2007 19:37
- Bydliště: Praha
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Ale Bernarde, nevšiml jsem si, že by v tom, co jsem napsal byla jediná zmínka o činech husitů a mém postoji k nim, bylo to jen a pouze o rétorice použité Johankou v jejím dopise.Bernard Gui píše:Chci tim rici ze uz i Johanka poukazovala na zlociny husitu. Vy si snad myslite ze Zizka nemel na svedomi nikoho? Vy opravdu verite tem osvicenskym lzim, podle kterych byli nevinni? Vy nevit nic o tech stovkach kostelu ktere vypalili a o tech tisicich mrtvich?
Myslite si snad ze je hezka smrt byt umlacen cepem na kasi? Nebo upalen v dome zaziva? Proc nic za nic, jen protoze jste jine viry.. Ten Zizka byl stejny vrah jako naciste. Ti take "bojovali za sve""
Nedělej si starosti, o husitských válkách toho vím dost na to, aby můj pohled nebyl tak jednostranný jako ten tvůj. Protože nepochybuji o tom, že podle tebe byli jistě všichni protivníci husitů holubičí povahy, kteří do čech přinášeli olivové ratoletsi míru. Bohužel je měli nabodlé na hrotech svých kopí, mečů, šípů a jiných zbraní. Ona to Bernarde totiž byla válka jako každá jiná bez ohledu na to, zda "nosnou myšlenkou" byly věroučné spory či jen přízemní majetkové zájmy. A v takových konfliktech se nejrůznějších zvěrstev dopouštěly obvykle obě strany a ani husitské války nejsou výjimkou. Takže laskavě tu nekydej hnůj jen na husity a Žižku ale najdi si pár lopat i na jejich odpůrce na katolické straně.
Naposledy upravil(a) Zany dne 18 lis 2008 20:18, celkem upraveno 1 x.
Bernarde, pro mě není žádný velký rozdíl mezi upálením v domě a na hranici a stejně tak mezi inkvizičními vyšetřovacími metodami a husitskými cepy. Nemám ráda ani jedny. Ani inkvizitory, ani husity.Bernard Gui píše: Myslite si snad ze je hezka smrt byt umlacen cepem na kasi? Nebo upalen v dome zaziva? Proc nic za nic, jen protoze jste jine viry.. Ten Zizka byl stejny vrah jako naciste. Ti take "bojovali za sve""
Naposledy upravil(a) acoma dne 18 lis 2008 20:29, celkem upraveno 1 x.
Prožitek není to, co se vám stane, prožitek je to, jak naložíte s tím, co se vám stalo!
Bernarde , nepřeháníš už to trochu?Bernard Gui píše:Myslite si snad ze je hezka smrt byt umlacen cepem na kasi? Nebo upalen v dome zaziva? Proc nic za nic, jen protoze jste jine viry.. Ten Zizka byl stejny vrah jako naciste. Ti take "bojovali za sve"
Minulost není tøeba milovat, staèí jí rozumìt a nezapomenout, že konèí v budoucnosti. M.Ivanov
Bartolomejska noc
Pariz, noc 23 / 24 srpen 1572 - udalosti zname jako Bartolomejska noc. Tam se take bojovalo za sve.Bernard Gui píše: "bojovali za sve""
- Zany
- Vévoda
- Příspěvky: 1177
- Registrován: 07 říj 2007 19:37
- Bydliště: Praha
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 2 times
Re: Bartolomejska noc
A nejen Paříž, v tom srpnu bylo veselo po celé Franciijur píše:Pariz, noc 23 / 24 srpen 1572 - udalosti zname jako Bartolomejska noc. Tam se take bojovalo za sve.Bernard Gui píše: "bojovali za sve""
Bernard zřejmě přehlíží i řádění katolíků za vlády Marie Tudorovny v Anglii.Viola píše:Jsem ráda, že to říkáte zrovna Vy, Bernarde.Bernard Gui píše:Myslite si snad ze je hezka smrt byt umlacen cepem na kasi? Nebo upalen v dome zaziva? Proc nic za nic, jen protoze jste jine viry..
Minulost není tøeba milovat, staèí jí rozumìt a nezapomenout, že konèí v budoucnosti. M.Ivanov
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: ClaudeBot a 0 hostů