Agresivita ve středověku
-
- Královna
- Příspěvky: 1771
- Registrován: 29 led 2007 16:32
- Bydliště: Velvary
- Been thanked: 1 time
Agresivita ve støedovìku
Tak jsem to chtěla trochu zobecnit - že klišé o krutém a brbarském středověku vzniklo možná proto, že násilí bylo více cílené na jednotlivce :
kruté tresty za zločiny - (mrzačení , rozrthání upalování)
násilí ve válce (spálené vesnice, znásilněné ženy, umučení vesničané)
mučení - (výslechy, získávání informací)
mrzačení válečných zajatců (zéjmena ranný středověk)
zatímco v novodobá historii se válčí hromadně a často na dálku.
Jenže při hlubším zamyšlení :
národnostní genocidy v bývalé Jugoslávii (spálené vesnice, znásilněné ženy, umučené civilní obyvatelstvo)
gestapo za války, stalinská policie - mučení při výsleších
islámští teroristé - váleční zajatci (i ne-váleční) - sice nejsou mrzačeni, ale rovnou se jim uřízne hlava, pokud možno v přímém přenosu
takže středověku nemáme co vytýkat, naopka to hromadné zabíjení na dálku je zde jaksi navíc. A především mi to "dnešní" násilí přijde ještě navíc tak nějak neosobní - Ravaillac byl krutě popraven - byl popraven člověk Ravillac, konkrétní osoba, sice vlmi krutě, ale za zločin - za královraždu, zatímco soused v Bosně či terorista v Iráku zabíjel anonymního nepřítele.
kruté tresty za zločiny - (mrzačení , rozrthání upalování)
násilí ve válce (spálené vesnice, znásilněné ženy, umučení vesničané)
mučení - (výslechy, získávání informací)
mrzačení válečných zajatců (zéjmena ranný středověk)
zatímco v novodobá historii se válčí hromadně a často na dálku.
Jenže při hlubším zamyšlení :
národnostní genocidy v bývalé Jugoslávii (spálené vesnice, znásilněné ženy, umučené civilní obyvatelstvo)
gestapo za války, stalinská policie - mučení při výsleších
islámští teroristé - váleční zajatci (i ne-váleční) - sice nejsou mrzačeni, ale rovnou se jim uřízne hlava, pokud možno v přímém přenosu
takže středověku nemáme co vytýkat, naopka to hromadné zabíjení na dálku je zde jaksi navíc. A především mi to "dnešní" násilí přijde ještě navíc tak nějak neosobní - Ravaillac byl krutě popraven - byl popraven člověk Ravillac, konkrétní osoba, sice vlmi krutě, ale za zločin - za královraždu, zatímco soused v Bosně či terorista v Iráku zabíjel anonymního nepřítele.
Biau seigneur, je vous prie chiérement et par la foi que vous me devés, que vous me menés si avant en bataille que je puisse férir un coup d´espée.
- Przemysl de Nyestieyky
- Vévoda
- Příspěvky: 1091
- Registrován: 09 čer 2006 15:05
- Bydliště: in Alta civitate
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Agresivita ve støedovìku
Já původně toto téma zakládal právě s tímto akcentem... ale v opačném pořadí. Jestli jednotlivec ve středověku a dnes byl agresivnější nebo ne... mezitím se tu už od začátku tlachá jen o teroristech.Katerina píše:...klišé o krutém a barbarském středověku vzniklo možná proto, že násilí bylo více cílené na jednotlivce...
Nezajímalo mě, jestli jednotlivec podléhal agresivitě okolí víc než dnes, ale jestli jeho mysl byla více naplněna obecnou agresí než tomu je dnes... což zas nezajímá nikoho jiného.
ALespoň to demonstruje, že pro současníka je jenom terorismus synonymem agrese...
Ale jinak myslím, že´s tu debatu nasměrovala celkem dobrým směrem...
-
- Královna
- Příspěvky: 1771
- Registrován: 29 led 2007 16:32
- Bydliště: Velvary
- Been thanked: 1 time
Re: Agresivita ve støedovìku
Já přesně rozumím, cos myslel , Přemku, ale je to děsně těžká věc, já jsem se taky nechala zmást sama sebou a porovnávala jsem krutost , nikoliv agresi, tedy násilí. Co je kruté - na to má každá doba svá různá měřítka a mantinely. násilí uvnitř jednoho každého jedince by se srovnávat dalo , ale to je skoro námět na knihu.
Náhromaděný stres, který se ventiluje násilím navenek, to je přesně to, co má v naší době vzrůstající trend. Tak se stále víc objevuje chování , kdy dochází k násilí bez příčiny, jakoby jen tak.
Těžko to doložit, ale zde je myslím rozdíl oproti středověku, kde násilí většinou nějakou příčinu mělo .
Náhromaděný stres, který se ventiluje násilím navenek, to je přesně to, co má v naší době vzrůstající trend. Tak se stále víc objevuje chování , kdy dochází k násilí bez příčiny, jakoby jen tak.
Těžko to doložit, ale zde je myslím rozdíl oproti středověku, kde násilí většinou nějakou příčinu mělo .
Biau seigneur, je vous prie chiérement et par la foi que vous me devés, que vous me menés si avant en bataille que je puisse férir un coup d´espée.
myslím si, že se pořád zvyšuje naše "odolnost" vůči násilí a již neexistují žádná tabu. A si zapneme televizi nebo najedeme na net - pořád se na nás valí vlny krve. A obzvláště mladší generaci odkojené televizí a pc hrama to přijde zcela v normě. A pak si děti hrají na popravu Saddáma Husajna. Já si hrála maximálně na krvavý koleno a 4 z tanku a pes. Co Vy?
Prožitek není to, co se vám stane, prožitek je to, jak naložíte s tím, co se vám stalo!
-
- Královna
- Příspěvky: 1771
- Registrován: 29 led 2007 16:32
- Bydliště: Velvary
- Been thanked: 1 time
Ano, tohle je další hodně důležitý aspekt.acoma píše:myslím si, že se pořád zvyšuje naše "odolnost" vůči násilí a již neexistují žádná tabu. A si zapneme televizi nebo najedeme na net - pořád se na nás valí vlny krve. A obzvláště mladší generaci odkojené televizí a pc hrama to přijde zcela v normě. A pak si děti hrají na popravu Saddáma Husajna. Já si hrála maximálně na krvavý koleno a 4 z tanku a pes. Co Vy?
Malé dítě všechno vnímá přes sebe, mohli bychom říct, že je pěkný sobec, Existuje jeho já, a kolem se točí svět. Všechno - tedy i že mohu svým chováním někomu způsobit bolest vnímá přes sebe. A dál, ještě před cca 15 lety platil fakt, že dítě do 8 let vnímá vše velmi reálně, protože do té doby není schopné abstrakce, dnes díky té technice je to možná malinko dřív.
No a teď si představme třeba jen nějaké dětské kreslené filmy, kde myšák praští kcoura palicí do hlavy, že mu vypadnou oči i zuby, ale za chvíli běží kocour za myšákem, už docela v pohodě a provede mu ještě něco horšího. My dospělí víme, že je to jen nakreslené, ale dítě to vnímá jako realitu, je možné praštit někoho palicí do hlavy a on už za chvilku běží dál, nic se mu nestalo, nebolí ho to , žádná krev, žádná smrt. Jak se má potom takový capart vcítit do pocitů někoho druhého ? Jak se má naučit, co je špatné a co dobré, jak se má neučit, že není správné někomu fyzicky ublížit, když vidí ve svých roztomilých kreslených pohádkách, že vlastně o nic nejde.
Takový středověký prcek byl, díky sepětí s reálným životem a přírodou denně konfrontován s tím, že rány bolí, že když táta zabíjí králíka či slepici (v lepším případě) , že teče krev a slepice je pak opravdu mrtvá, nevyskočí a nepraští tatku zpátky sekerou.
Ten dnešní takovou zkušenost prostě nemá, a tak bací spolužáka, protože kocour myš bacil taky a byla to přece legrace.
Druhá věc jsou ti starší , odrostlejší děti - v počítačových hrách a v reklamách na ně se dost často zneužívá jejich pocitu strachu, nebo ménecennosti, ale když bude rázně bojovat, vlastnit k tomu větší a lepší zbraň, tak hladce porazí i ty větší a silnější, kteří by ho jinak přemohli. (vážně jsem takovou reklamu viděla v české televizi), a tak ten inzerující , aby lépe prodal učí děti, ne snášenlivosti, ale jak se zbavit strachu tím, že budu agresivnější a udeřím dřív a lépe než ti druzí.
Biau seigneur, je vous prie chiérement et par la foi que vous me devés, que vous me menés si avant en bataille que je puisse férir un coup d´espée.
Psychopatem se člověk narodí, s tím moc nenaděláme. Ale můžeme se snažit předat svým případným potomkům to "správné" a nenechávat je dřepět u TV, aby neotravovaly, ale věnovat se jim a pomoct jim najít životní koníčky a naučit je k úctě k životu a bližním.
Prožitek není to, co se vám stane, prožitek je to, jak naložíte s tím, co se vám stalo!
- Przemysl de Nyestieyky
- Vévoda
- Příspěvky: 1091
- Registrován: 09 čer 2006 15:05
- Bydliště: in Alta civitate
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
pohádky
Mě tyhle pohádky připadaj vysloveně debilní(! a ne kreslený ), ale bohužel vliv to má opravdu spíše negativní.Katerina píše:...My dospělí víme, že je to jen nakreslené...
Acoma taky narazila na dobré téma... dětské hry - to formovalo dítě zdravým způsobem nehledě na to, jestli šlo o proslulé "krvavé koleno" nebo ostatní hry.
Jinak k formování povahy a zdravému pohledu přispívaly ve středověku vypravované pohádky a denní stereotypy a zvyklosti, víc než střet s denní realitou (smrt, zabití zvířete...). To chybí i dnešnímu člověku, který se spíše staven k tomu, aby měl mindráky, neuměl se vypořádat s problémem a pak to dopadlo tak, že vystřílí třídu spolužáků....
- Jiří Motyčka
- Vévoda
- Příspěvky: 1123
- Registrován: 29 čer 2006 20:29
- Bydliště: Budíkov
- Been thanked: 3 times
Re: Agresivita ve støedovìku
Ale to jsme si již přece vzájemně vysvětlili, proč tomu tak je, že.Przemysl de Nyestieyky píše:... mezitím se tu už od začátku tlachá jen o teroristech...
Ne. Je synonymem agresivity (aniž bych chtěl "zase" slovíčkařit ) a brutality jedince nebo skupiny proti nevinnému člověku, který se nemůže bránit, ani před přívalem agresivity teroristického útoku schovat, protože ho nepředvídá a ani předvídat nemůže. A i to je pro někoho možná stále nepřijatelný diametrální rozdíl od brutality středověkého člověka.Przemysl de Nyestieyky píše:...pro současníka je jenom terorismus synonymem agrese...
-
- Královna
- Příspěvky: 1771
- Registrován: 29 led 2007 16:32
- Bydliště: Velvary
- Been thanked: 1 time
Re: agresivita v nás
Já bych ještě dodala další faktor, na rozlišení a to je zbožnost středověkých lidí a dnešní vesměs ateismus.
Nikoliv jen ve formě strachu z trestu věčného pokud přestoupím příkazy a přikázání, i když to byl určitě silný podnět, ale především tím, jak se tehdejší člověk a dnešní srovnává se stresem , který mu působí různé životní situace a tragédie, nemoci, úmrtí blízké osoby apod. Zcela jinak se s tím vyrovnával člověk středověký, který věřil ve vyšší spravedlnost a byl více smířený, než dnešní lidé, kteří nemohou věřit v nic a tak většinou nedokáží takový stres způsobený životní pohromou eliminovat jinak než smutkem, nebo agresí obrácenou bud dovnitř, proti sobě (sebevražda) či navenek vůči druhým osobám.
Nikoliv jen ve formě strachu z trestu věčného pokud přestoupím příkazy a přikázání, i když to byl určitě silný podnět, ale především tím, jak se tehdejší člověk a dnešní srovnává se stresem , který mu působí různé životní situace a tragédie, nemoci, úmrtí blízké osoby apod. Zcela jinak se s tím vyrovnával člověk středověký, který věřil ve vyšší spravedlnost a byl více smířený, než dnešní lidé, kteří nemohou věřit v nic a tak většinou nedokáží takový stres způsobený životní pohromou eliminovat jinak než smutkem, nebo agresí obrácenou bud dovnitř, proti sobě (sebevražda) či navenek vůči druhým osobám.
Biau seigneur, je vous prie chiérement et par la foi que vous me devés, que vous me menés si avant en bataille que je puisse férir un coup d´espée.
Ke krutosti trestů ve středověku - jednak vychází z takzvaného obyčejového práva (po kterém ostatně často volá rozzlobená laická veřejnost: ...za znásilnění by ho měli vykastrovat, ...za vraždu by ho měli popravit, ...za krádeže se zlodějům sekaly ruce - ono by je ti už naučilo a každý by si to pak sakra rozmyslel...) a druhak jejich účelem bylo nejenom potrestat, ale především odradit ostatní před pácháním zločinů. proto bývaly tresty i popravy vykonávány veřejně na náměstích. Cílem bylo nejenom ukázat spravedlnost pána, ale současně ukázat, že zákon bude vymáhán. V tehdejší společnosti to svůj účel plnilo dobře, dnes je to ovšem samozřejmě nepředstavitelné jak by se asi tvářili ti co reptají nad slabými i zákony, kdyby na výpadovkách z měst viseli zločinci
Stejný důvod mělo i brutální vraždění válečných zajatců - obránci kteří zajali pár útočníků je demonstrativně popravili a jejich těla vystavili na hradbách, aby odradili útočníky (ubránili jsme se - takhle dopadne každý z vás, kdo bude chtít násilím vstoupit do města, hradu, překročí hranice, atd.). Stejnou demonstraci prováděli útočníci na druhé straně a jejich vzkaz zněl - tak dopadne každý, kdo se nám postaví na odpor! Vzdejte se a bude s vámi vlídně zacházeno, pokud se ale budete bránit, pak nikoho neušetříme!. Tato brutalita byla cílená a působila na morálku a odhodlání vojáků i civilního obyvatelstva - mnohokráte by se vojenská posádka v obleženém městě uhájila, ale k smrti vyděšení měšané raději sami město vydali nepříteli (by předtím sami odhodlaně bránili jeho hradby a své rodiny uvnitř města, pak se ale zlomili a nabyli přesvědčení, že je to jediná možnost záchrany). Znalí vojevůdci (ti velcí i ti opovrhovaní a obávaní) toho dokonale využívali - pokud obléhali město či hrad, nabízeli na počátku a před závěrečným útokem posádce, aby se vzdala. Když obránci odmítli, pak bývali nezřídka bez milosti zmasakrováni. Rychle se pak rozneslo, že kdo se vzdá, bude ušetřen (bude s ním vlídně zacházeno a bude i pod ochranou dobyvatele – tedy žádné plenění, nebo bezpráví na těch, kdo se dobrovolně poddali) a kdo ne, ten bude bez milosti zmasakrován.
Tato pověst skvělého válečníka a panovníka vedla například k „překvapivým“ úspěchům Přemysla Otakara II. na jeho východní křížové výpravě, stejně jako k úspěchům Jana Lucemburského. Jan si navíc v poli vybudoval pověst válečníka, kterému se nelze ubránit. Jan totiž nepovažoval za frajeřinu útočit (logicky) v boji na nejslabší místa protivníka, ale právě naopak jenom na ta nejsilnější a nejlépe chráněná. By ho třeba desetkrát odrazili, zaútočil Jan na tato nejlépe hájená místa po jedenácté a prorazil. Na jeho vrcholu ho tak předcházela pověst, která děsila i ty nejotrlejší a nejlepší válečníky, kteří byli jako elita stavěni do nejohroženějších míst. Oni totiž do pole proti Janovi nastupovali s vědomím a jistotou, že útok bude veden právě proti nim a že budou smeteni – protože Jan vždycky prorazí...
Takže tato krutost nebyla ve středověku bezcílná a nebyla vázána jenom na psychopatické osobnosti, jak by se mohlo zdát. Zkuste tedy pohlédnout na celou věc i takto a pak srovnávejte současnou a dobovou agresivitu, máte-li pocit, že je co srovnávat
Stejný důvod mělo i brutální vraždění válečných zajatců - obránci kteří zajali pár útočníků je demonstrativně popravili a jejich těla vystavili na hradbách, aby odradili útočníky (ubránili jsme se - takhle dopadne každý z vás, kdo bude chtít násilím vstoupit do města, hradu, překročí hranice, atd.). Stejnou demonstraci prováděli útočníci na druhé straně a jejich vzkaz zněl - tak dopadne každý, kdo se nám postaví na odpor! Vzdejte se a bude s vámi vlídně zacházeno, pokud se ale budete bránit, pak nikoho neušetříme!. Tato brutalita byla cílená a působila na morálku a odhodlání vojáků i civilního obyvatelstva - mnohokráte by se vojenská posádka v obleženém městě uhájila, ale k smrti vyděšení měšané raději sami město vydali nepříteli (by předtím sami odhodlaně bránili jeho hradby a své rodiny uvnitř města, pak se ale zlomili a nabyli přesvědčení, že je to jediná možnost záchrany). Znalí vojevůdci (ti velcí i ti opovrhovaní a obávaní) toho dokonale využívali - pokud obléhali město či hrad, nabízeli na počátku a před závěrečným útokem posádce, aby se vzdala. Když obránci odmítli, pak bývali nezřídka bez milosti zmasakrováni. Rychle se pak rozneslo, že kdo se vzdá, bude ušetřen (bude s ním vlídně zacházeno a bude i pod ochranou dobyvatele – tedy žádné plenění, nebo bezpráví na těch, kdo se dobrovolně poddali) a kdo ne, ten bude bez milosti zmasakrován.
Tato pověst skvělého válečníka a panovníka vedla například k „překvapivým“ úspěchům Přemysla Otakara II. na jeho východní křížové výpravě, stejně jako k úspěchům Jana Lucemburského. Jan si navíc v poli vybudoval pověst válečníka, kterému se nelze ubránit. Jan totiž nepovažoval za frajeřinu útočit (logicky) v boji na nejslabší místa protivníka, ale právě naopak jenom na ta nejsilnější a nejlépe chráněná. By ho třeba desetkrát odrazili, zaútočil Jan na tato nejlépe hájená místa po jedenácté a prorazil. Na jeho vrcholu ho tak předcházela pověst, která děsila i ty nejotrlejší a nejlepší válečníky, kteří byli jako elita stavěni do nejohroženějších míst. Oni totiž do pole proti Janovi nastupovali s vědomím a jistotou, že útok bude veden právě proti nim a že budou smeteni – protože Jan vždycky prorazí...
Takže tato krutost nebyla ve středověku bezcílná a nebyla vázána jenom na psychopatické osobnosti, jak by se mohlo zdát. Zkuste tedy pohlédnout na celou věc i takto a pak srovnávejte současnou a dobovou agresivitu, máte-li pocit, že je co srovnávat
servo
- Jiří Motyčka
- Vévoda
- Příspěvky: 1123
- Registrován: 29 čer 2006 20:29
- Bydliště: Budíkov
- Been thanked: 3 times
názor
Ano. Tento názor mu vydrží pouze do té doby, než se pan psycholog probudí z bezvědomí v nemocnici, kde skončí s kudlou mezi žebry po útoku brutálního jedince v Bronxu. Nebo až někdo z jeho nejbližších blízkých utrpí zranění (když to dobře dopadne) po teroristickém útoku...Ježek píše:V Respektu 21/2007 (nemám) je prý článek amerického psychologa Stevena Pinkera, který trvdí, že násilí ubývá oproti minulým dobám...
Já zase znám jiné psychologické studie, kde se mluví o něčem úplně jiném s tím, že lidstvo už dlouho nezažilo globální válečný konflikt, tak si agresivitu vybíjí jejími různými i hrůznými projevy. Vím, je to velice drastická "teorie", ale mně zas tak od věci nepřipadá...
V respektu č.21 je článek Vy milujete život,my milujeme smrt.Psycholog rozebírá tema patologické skupinové dynamice,která živí nenávist k okolnímu světu.Násilí spíš narůstá.Zajímavý závěr.Po křížových výpravách začal západ řešit otázku,co je spravedlivá válka.Znamenalo to v důsledku odklon od církve. Pararelou poukazuje na terorismuus nyní.Ten ani nezvítězil dříve a nezvítězí teď.Kdo prohraje bude národní stát,který neumí ochránit své občany před tímto novým druhem globální války.Terorismus uspíšil globalizaci světa, protože se sám globalizoval.Teď jsem si vzpomněl ,že je to v souladu s tím,co píše Třeštík v tuším Dějiny ve věku nejistot.
George Santayana "Kdo zapomina na minulost, bude si ji muset zopakovat".
souèasnostxstøedovìk
tak kde je rozdíl??? - http://aktualne.centrum.cz/zahranici/bl ... ?id=490998
Prožitek není to, co se vám stane, prožitek je to, jak naložíte s tím, co se vám stalo!
Asasíni(haššišm)
Co si myslíte o těchto služebnících islámu a nejlepších vrazích středověku?
P.S. Viděl jsem, že tady nikdo nepíše o islámu, tak jsem sem něco dal, ikdyž to v popisu není
P.S. Viděl jsem, že tady nikdo nepíše o islámu, tak jsem sem něco dal, ikdyž to v popisu není
"Pobijte je všechny, bùh už si ty svoje pozná".
zajímavé téma, poprvé jsem se s assasiny setkal v knize Hrabě Monte Christo. Zde hlavní hrdina vysvětluje svůj vztah k opiu, či hašiši, už si nepamataju a dokláda jeho účinky právě na assasinech, kterým prý drogu podával Šejk Rašíd ad-Dín Sinan, mezi Evropany známý jako Stařec z hor, a tím je vlastně ovládal. Oni toužili po dalších slastných zážitcích s huriskami v ráji, kam je hašiš přenášel, a byli ochotni pro novou dávku udělat cokoliv. Nevím co je zrovna na tomto pravdy, ale pro ty co neví kdo to jsou assasíni přikládám zajímavý odkaz
http://cs.wikipedia.org/wiki/Assassinov%C3%A9
http://cs.wikipedia.org/wiki/Assassinov%C3%A9
Problém s naším èasem je ten, že budoucnost už není co bývala.
-
- Pán
- Příspěvky: 570
- Registrován: 29 kvě 2008 19:40
- Bydliště: no pøece u nás doma
- Been thanked: 2 times
Re: Agresivita ve støedovìku
Malá ukázka středověkého klání, pro srovnání:
http://cz.youtube.com/watch?v=ISsLEU4Cld0&NR=1
zde to vypadá na skutečnou srážku, taky to tak dopadlo. Líbí se mi ty koně, takhle podle mě vypadal válečný oř.
Tohle je nějaký trouba:
http://cz.youtube.com/watch?v=E39vf10dq ... re=related
Ale to je ukázka! Akorát nevím, kde mají štíty a nedovedu si představit výsledek s těžkými dřevci. Ale jinak super
http://cz.youtube.com/watch?v=hPvtJmuyz ... re=related
Znovu paráda, kam se hrabou dnešní takzvané sporty. Ten jeden kůň evidentně nemá zájem se zúčastnit.
To, že nemají těžké dřevce myslím ale zčásti vyvažuje to, že nemají štít, jen takový přílepek na brnění a tělo musí absorbovat náraz skrz něj, štítem je možno odklonit soupeřův dřevec. Taky je vidět chyby, které zapříčiňují porážky.
http://cz.youtube.com/watch?v=shoAayXTy ... re=related
A zde reklama, je smutné, že se do toho naplno pouští v USA a Kanadě a ne tady v Evropě! Účastní se i Australané! Kde jsou naši?
http://cz.youtube.com/watch?v=4tgseJMK4 ... re=related
Tady pro srovnání Slovensko, krásná reálná zbroj, dobří jezdci, ale to je tak všechno. Je to jenom jako
(Ne)Chtěl bych je vidět v reálu.
http://cz.youtube.com/watch?v=92JDvBGVS ... re=related
http://cz.youtube.com/watch?v=ISsLEU4Cld0&NR=1
zde to vypadá na skutečnou srážku, taky to tak dopadlo. Líbí se mi ty koně, takhle podle mě vypadal válečný oř.
Tohle je nějaký trouba:
http://cz.youtube.com/watch?v=E39vf10dq ... re=related
Ale to je ukázka! Akorát nevím, kde mají štíty a nedovedu si představit výsledek s těžkými dřevci. Ale jinak super
http://cz.youtube.com/watch?v=hPvtJmuyz ... re=related
Znovu paráda, kam se hrabou dnešní takzvané sporty. Ten jeden kůň evidentně nemá zájem se zúčastnit.
To, že nemají těžké dřevce myslím ale zčásti vyvažuje to, že nemají štít, jen takový přílepek na brnění a tělo musí absorbovat náraz skrz něj, štítem je možno odklonit soupeřův dřevec. Taky je vidět chyby, které zapříčiňují porážky.
http://cz.youtube.com/watch?v=shoAayXTy ... re=related
A zde reklama, je smutné, že se do toho naplno pouští v USA a Kanadě a ne tady v Evropě! Účastní se i Australané! Kde jsou naši?
http://cz.youtube.com/watch?v=4tgseJMK4 ... re=related
Tady pro srovnání Slovensko, krásná reálná zbroj, dobří jezdci, ale to je tak všechno. Je to jenom jako
(Ne)Chtěl bych je vidět v reálu.
http://cz.youtube.com/watch?v=92JDvBGVS ... re=related
"Bùh je všude, proto je i ve mnì, stejnì jako v Tobì"
-
- Pán
- Příspěvky: 570
- Registrován: 29 kvě 2008 19:40
- Bydliště: no pøece u nás doma
- Been thanked: 2 times
Re: Agresivita ve støedovìku
A opět pozdrav ze "středověké" Kanady:
http://cz.youtube.com/watch?v=m-ulq3I6u ... re=related
http://cz.youtube.com/watch?v=m-ulq3I6u ... re=related
"Bùh je všude, proto je i ve mnì, stejnì jako v Tobì"
- Ježek
- Král
- Příspěvky: 4265
- Registrován: 01 lis 2005 19:01
- Bydliště: Železné Hory/Praha
- Has thanked: 174 times
- Been thanked: 43 times
Re: Agresivita ve støedovìku
Středověk byl na jednu stranu, to je třeba připomenout, krutý tím, že vyžadoval často striktní a nekompromisní potrestání viníků. Panovník, jako nejvyšší soudce, měl být i mírný, ale mírnost se týkala spíše politicky mocných - np. několikeré přeběhnutí Přemysla I. na počátku století nebylo potrestáno jako felonie.
Historia to relacja, większością kłamliwa, ze zdarzeń, większością nieistotnych, zdawana nam przez historyków, większością durniów.
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 1 Odpovědi
- 12204 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od slavicekvac
-
- 70 Odpovědi
- 8819 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Wladislaus
-
- 13 Odpovědi
- 1719 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ježek
-
- 11 Odpovědi
- 7981 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ježek
-
- 46 Odpovědi
- 30948 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Ježek
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů