Budiž, ale pak je zvláštní, že jako bernou minci beru odbornou literaturu asi jen z 30%.KOMOÑ píše:..vnímáš příšerně dogmaticky.(Co je psáno to je dáno)...
Já si myslím, že stezka do hor, směrem k Vysokému je dílo druhé poloviny 13. století! A také si myslím, že tato cesta nebyla nijak významná po celý středověk. Jistou zkratkou hodnou zájmu se stala až na konci středověku, ale nikdy nedosáhla většího efektu v jakémkoli užití. (Pokud je toto dogmatické, pak prosím, jsem dogmatik!)
- O praktickém vytyčování směru cest jsme se už myslím bavili. Ano, cesty nevznikaly uměle a teoreticky, ale cíleně a prakticky. Jenže středověké cesty nevedly rovně a nezkracovaly si svůj cíl za každou cenu. Pokud odmítáš odborné práce na toto téma, pak se vydej do terénu, jestli je budeš schopen vyvrátit. Středověké cesty respektovaly terén a volily co nejmenší námahu při převýšení. Rozšiřování cest, zkvalitňování a zkracování délky trasy jsou tendence mnohem mladší.
- Také je nutno oddělovat několik typů cest a stezek, což pravděpodobně - soudě dle Tvého příspěvku, vůbec nerozlišuješ. Pokud by se´s cestami zabýval, asi by´s je potom všechny neházel do jednoho pytle.
Cest totiž bylo takové množství, že by na mapě nezbylo bílé místo.
Ale někdy se můžem na Navarově sejít a detaily ujasnit, autem to tam mám několik minut, pojedu-li po novodobé cestě a několik hodin, zvolím-li středověkou.
- Také je nutno oddělovat několik typů cest a stezek, což pravděpodobně - soudě dle Tvého příspěvku, vůbec nerozlišuješ. Pokud by se´s cestami zabýval, asi by´s je potom všechny neházel do jednoho pytle.