Camelot nalezen?

Dějiny do roku 1197 (druhý nástup Přemysla I.) - stěhování národů, Sámova říše, Velká Morava, české knížectví a nedědičné království (Vratislav a Vladislav). Světové dějiny do konce 12. století

Moderátor: Ježek

slavicekvac
Král
Příspěvky: 1789
Registrován: 28 říj 2009 11:55
Bydliště: Kladno
Been thanked: 1 time

Camelot nalezen?

Nový příspěvek od slavicekvac »

http://www.msn.com/en-gb/news/uknews/ki ... ar-BBxr12Z" onclick="window.open(this.href);return false;
Převzatý text z Independent.
Jde o názor, že Camelot krále Artuše je nalezen ve staré římské pevnosti na hranici jejich panství v Anglii.
Camulodunum - hrad dobrého Camula.
Je to západně Huddersfieldu
http://www.independent.co.uk/news/uk/ho ... d-a7489176" onclick="window.open(this.href);return false;.
Fotku z GE přidávám ke Hrady je tam teď také golfové hřiště a je to prakticky u dálnice. Ale konfigurace terénu a velikost jsou velmi přesvědčivé. Na historických snímcích GE jsou vidět velmi dobře objekty, hlavně zahloubení s vyšším obsahem vody. Jednoznačně nejsou přírodního původu. Valy římské pevnosti byly známy dříve, ale snad kopali dál a vypadá to opravdu na dobu okolo 500 AD.
Uživatelský avatar
Raptor
Zeman
Příspěvky: 146
Registrován: 22 čer 2006 19:55

Re: Camelot nalezen?

Nový příspěvek od Raptor »

slavicekvac píše:http://www.msn.com/en-gb/news/uknews/ki ... ar-BBxr12Z
Převzatý text z Independent.
Jde o názor, že Camelot krále Artuše je nalezen ve staré římské pevnosti na hranici jejich panství v Anglii.
Camulodunum - hrad dobrého Camula.
Je to západně Huddersfieldu
http://www.independent.co.uk/news/uk/ho ... d-a7489176" onclick="window.open(this.href);return false;.
Fotku z GE přidávám ke Hrady je tam teď také golfové hřiště a je to prakticky u dálnice. Ale konfigurace terénu a velikost jsou velmi přesvědčivé. Na historických snímcích GE jsou vidět velmi dobře objekty, hlavně zahloubení s vyšším obsahem vody. Jednoznačně nejsou přírodního původu. Valy římské pevnosti byly známy dříve, ale snad kopali dál a vypadá to opravdu na dobu okolo 500 AD.
Autor toho článku zjevně omylem zaměnil dva názvy: Camulodunum a Cambodunum.
Camulodunum bylo hlavní město římské Británie, dnešní Colchester. Že je Camelot zkomoleninou jeho názvu, to je stará teorie (možná nejstarší "identifikace" Camelotu vůbec).
Objevem toho Petera Fielda je pevnost, která se nachází kdesi ve West Yorkshiru, a má prý být identická s lokalitou Cambodunum zmíněnou v jednom prameni z 2. stol.

Každopádně mi to připadá zbytečně komplikované. Pravda bude asi docela prozaická, a Artuš bude buď fiktivní postava, nebo lokální vojevůdce válčící proti Sasům někde na jihu Anglie (tahle pevnost je moc z ruky). A "Camelot" k jeho legendě byl připojen nejspíš až dodatečně.

Jinak Camul byl významné keltské božstvo, takže se podle něho v Británii mohl jmenovat kdejaký pařez.
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Common Crawl Bot a 0 hostů