Proč jen nahoře? Bůh je přece všude.Maria píše:No to je pravda, ale každý to nahoře nazývá jinak..ale přesto je to vlastně stejné.

Proč jen nahoře? Bůh je přece všude.Maria píše:No to je pravda, ale každý to nahoře nazývá jinak..ale přesto je to vlastně stejné.
Zas ti musim dát za pravdu.Michal píše:Proč jen nahoře? Bůh je přece všude.Maria píše:No to je pravda, ale každý to nahoře nazývá jinak..ale přesto je to vlastně stejné.
Takhle to bylo. Luterani nadelali takovych zverstev, proc se nebavit o nich? Proc vinit ze vseho jen Svatou Inkvisici??Bernard Gui píše:Navic, vysetrovanim carodejnickych procesu se zabyvala svetska moc. Ani ten Boblig, s nimz se tak casto ohanite nebyl inkvisitorem, ale svetskym soudcem!
Hlavni hon na carodejnice se uskutecnil v obdobi ranneho novoveku. Obzalovany byl tedy souzen novym zpusobem latinsky zvanym "In inquisitio"- coz znamena vysetrovani. A zde je ten kamen urazu.
Kdyz si vetsina badatelu precetla v soudnim spise ono "in inquisitio", nenamahali se dale uvazovat a priprsali okamzite cely proces na vrub Svate Inkvisici. Tak dochazelo vlivem spatneho prekladu, co nedostatecnou kompetenci badatele k tomu, ze Inkvisice mela udajne na svedomi obrovska mnozstvi procesu v mistech a obdobi, kde ani neexistovala. (v ceskych zemi byla Inkvisice pouze ve 13-16. stoleti, procesy v Sumperku nemely s cinnosti Svate Inkvisice nic spolecneho!!)
Jiste ze existence dabla a demonu byla pri procesech teologicky akceptovana. Ve smernici papeze Alexandra IV. inkvisitorum z roku 1258 papez upozornuje ze carodejnictvi neohrozuje cirkev tak, jako hereze. A inkvisitori vyslani vysetrovat hereze se nesmeji michat do vysetrovani ohledne carodejnictvi bez prokazaneho spojeni s herezi.
A hed dodava co je hereze: modleni se u oltaru model, prinaseni obeti, porady s demony, vyvolavani odpovedi od nich..nebo pokud se carodejky stykaji s heretiky. V tomto obdobi cirkev jeste nepovazovala carodejky za heretiky.
Tento svuj nahled menila az v roce 1326, kdy dovolila Inkvisici vysetrovat carodejnictvi. V roce 1484 pak podepsal papez Inocenc VII. bulu proti carodejnicim " Summus desiderantes affectibus", ktere ale mela trvaly vliv na uzemich, jez zustala po reformaci katolicka.
V udobi mezi roky 1326-1500 se vyskytlo jen velmi malo poprav. Z 702 jiz jen 137 vzeslo z inkvisicnich soudu ( R.Kieckhefer).
S pronasledovanim carodejnic vsak pozdeji souhlasily vsechny zapadni cirkve- a hlavne luterani.
Proc ne? Luter rozbil jednotu cirkve rimske jen proto, aby se mohl ozenit, a proto luterani dodnes maji rohy a v jedne bote schovavaji certovske kopyto.Bernard Gui píše:... Luterani nadelali takovych zverstev, proc se nebavit o nich? Proc vinit ze vseho jen Svatou Inkvisici??
Kde jsi to četl?Ježek píše:V poslední době k tomuto tématu má co říct historická klimatologie. Zvýšený počet upálených čarodejnic lze zaznamenat v období zhoršeného klimatu (obecně novověk, 60.l. 16. st.) Právě čarodejnicím a čarodějníkům byly připisoványsilné lijáky, kroupy, bouře, neúroda obecně. Postižené rolnické vesnice patřili k najaktivnějším podpůrcům honů na čarodejnice.
V teórii to asi tak má byť. Staromaďarské legendárium rozoznávalo tri stupne takýchto týpkov : šaman, mág (čarodej) a táltoš. Táltošom sa musel človek už narodiť -preto skúmali novorodencov ( v resp. asi deti, vek neviem )odoberali od rodičov na špeciálnu výchovu. Rozoznávali aj "iba" naučeného ten bol garabonciáš.(Rozdiel bol asi ako medzi mystikom a teológomthovtt píše:Jetřeba si objasnit rozdíl mezi magií a čarodějnictvím.Magie je často zaměnována s čarodějnictvím.Opravdový mág dbá vždy univerzálních zákonů,zná jejich příčinu a ´´učinek a pracuje s těmito silami vědomě.,čaroděj nebo čarodějnice naproti tomu sil jen využívá,aniž by znal jejich pravou příčinu.Caroděj sice ví ,že se to či ono odehraje,uvedeli tu nebo onu sílu do pohybu,ale o další souvislosti si nemůže učinit správnou představu,protože mu chybí znalost universalních zákonů.Nebo čaroděj má částečné znalosti,ale o jejich komplexním využití si nemůže učinit analogickou souvislost,protože chybí potřebná zralost.Citoval jsem z knihy F.Bardona Praxe magické evokace s.16-18.Nikdo to lépe nevystihl před ním ani po něm.Patřil u nás k hvězdám první velikosti.Vřele doporučuji přečíst alespon jeho první 2 knihy.,nebo jiných Titánů našeho hermetismu Lasenika ,Kefera Kabeláka apod.A nejen přečíst ,POtom je možná diskuze.,jinak je to o ničem .Přeji vše dobré.
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Common Crawl Bot a 0 hostů