A neměl by být tak trochu oprávněně...?Jiøí Motyèka k Elizabeth píše:Není v tvých názorech "na postavení ženy v Bibli" ...náznak feminizmu?
Nerad opět vstupuji konfrontačně do debaty, ale opravdu jsem neviděl ve vysokých církevních funkcích ženu. V těch nižších budiž, ale dokonce jsem měl dlouhodobé mínění, že je vůbec absurdní myšlenka, že by žena mohla být biskupem, arcibiskupem a nebo nedej Bože papežem...!Jiøí Motyèka píše:Tyto citáty jasně dokumentují rovnoprávné postavení ženy a to dokonce v církevní službě.
Ostatně biblické citáty ve vztahu k ženám hovoří trochu jinak a jistě není nutno upozorňovat, že církevní autority svými výroky ovlivňovaly veřejnost poměrně dlouhodobě... Třeba - cituji:"...Každý hřích je malý vzhledem k hříchu ženy" nebo "...co jiného je žena, než nepřítelem přátelství, trest, před níž není útěku, nevyhnutelné zlo, přirozené pokušení, případná pohroma, domácí nebezpečí, přírodní zlo...?". Ostatně, sv. Jan Zlatoústý (347-407), svými výroky příliš lesku ženám nepřinesl...
A nebo ještě přidám názor jednoho učence ze středověkého spisu, který se biblí jen oháněl : "...že je žena hříšnější než muž, je zřejmé z jejích mnohých hříšných ohavností. Mělo by být poznamenáno, že při stvoření první ženy došlo k závadě, protože byla stvořena ze zahnutého žebra, to je žebra v hrudi, které je zahnuté jakoby směrem od muže. A pro tuto vadu bude vždy nedokonalým tvorem, vždy bude podvádět..." ...Jak dlouho podobná mínění přežívala?! Nikdo se však ani nepozastavil nad tím, že zpochybňuje práci Boha! Že vůbec nařknul Boží stvoření z lajdáckého přístupu Stvořitelova...!
Snad již to je důkazem, že pravdu je nutno hledat nejen v oficiálním učení, ale v celém rozsahu myšlení... někdy i protichůdném.