Nalezeno 951 výsledků hledání

od Laurentius
25 čer 2009 20:53
Fórum: Šlechta
Téma: Rod hornorakouských Falkensteinů
Odpovědi: 267
Zobrazení: 118524

Re: Rod hornorakouských Falkensteinů

Ještě k samotnému hradu. Snad už tu někde odkaz není, ale pěkné stránky o hradu jsou na: http://www.burgenseite.com/falkst/falkenstein_ranna_txt.htm Je tam i rekonstrukce ze 13. století. Je to taková malá jednoduchá bergfritová dispozice, ale bergfrit je ovšem umístěn až na konci hradu v nejvyšším m...
od Laurentius
25 čer 2009 18:02
Fórum: Šlechta
Téma: Rod hornorakouských Falkensteinů
Odpovědi: 267
Zobrazení: 118524

Re: Rod hornorakouských Falkensteinů

Já vím, že si tady nikdo tyto dva hrady neplete. Tady bych nikoho nenachytal :-). Mě jen dojímají některé české internetové stránky, kde jsou nádherné fotky dolnorakouského Falkenštejna a u toho články o hradním pánu Záviši z Falkenštejna. Možná je to i účel a přiláká to nějaké turisty :-/ To o dvou...
od Laurentius
24 čer 2009 20:36
Fórum: Šlechta
Téma: Rod hornorakouských Falkensteinů
Odpovědi: 267
Zobrazení: 118524

Re: Rod hornorakouských Falkensteinů

Já se tím nějak nemůžu prokousat :) Ten erb by měl patřit bavorskému rodu hrabat z Falkenštejna. To byl příbuzný rod s tím hornorakouským rodem Falkenštejnů? Je opravdu možné, že se jedná o různé rody a pouze se píšou podle Falkenštejna. Hradů jménem Falkenštejn bylo také hodně (v Rakousku 3 a v Něm...
od Laurentius
23 čer 2009 21:48
Fórum: Šlechta
Téma: Rod hornorakouských Falkensteinů
Odpovědi: 267
Zobrazení: 118524

Re: Rod hornorakouských Falkensteinů

Jaký používal tento rod erb? Nikde jsem ho zatím nenašel. Ani na stránkách kláštera Schlägl.
od Laurentius
23 čer 2009 19:27
Fórum: Šlechta
Téma: Záviš z Falkenštejna
Odpovědi: 545
Zobrazení: 319135

Záviš kastelán z Falkenštejna ?

Také bych doslova nebral každou listinu. Určitě v nich nejdeme chyby a nepřesnosti. Tak při pohledu do listin v tomto období 13. století je vidět, že se mohlo pro stejnou funkci používat označení purkrabí i kastelán současně. Rozdíl tak není asi příliš velký. Kastelán se používal spíš u měst (Praha,...
od Laurentius
09 čer 2009 17:05
Fórum: Vrcholný středověk (1197 - 1378)
Téma: Jindřich IV. Probus
Odpovědi: 10
Zobrazení: 15159

Re: Jindřich IV. Probus

Díky za překlad. Tak to máme šlechtice obviňované ze smrti Jindřicha III. a salcburského arcibiskupa Vladislava. To mělo být důvodem pro pomáhání v únosu. Moc tomu nevěřím. A taky tomu, že by všichni zemřeli na otravu včetně Jindřicha IV. Probuse.
od Laurentius
09 čer 2009 16:47
Fórum: Vrcholný středověk (1197 - 1378)
Téma: Bitva na Moravském poli
Odpovědi: 134
Zobrazení: 119298

Re: Moravské pole

V kronice Václava Hájka z Libočan jsem narazil na informaci, že do ležení v Brně přivedl polský kontingent "Boleslav, kníže Polský". Podle polských informací většina polských ozbrojenců byla ze Slezska. Přemyslův chráněnec vratislavský vévoda Jindřich IV. Probus se bitvy asi neúčastnil (po...
od Laurentius
09 čer 2009 16:16
Fórum: Vrcholný středověk (1197 - 1378)
Téma: Jindřich IV. Probus
Odpovědi: 10
Zobrazení: 15159

Re: Jindřich IV. Probus

Jindřich IV. Probus zatím nějak netáhne. Narazil jsem na únos Jindřicha v bitvě u Stolce 24. května 1277. Ta byla srážkou jeho únosců (Boleslav Rogatka a jeho syn Jindřich Tlustý) s jeho příznivci (Přemysl II. Velkopolský a Jindřich Hlohovský), když se nepodařilo vyřešit situaci diplomaticky. Polsky...
od Laurentius
20 kvě 2009 22:33
Fórum: Církev
Téma: Řád mečových rytířů
Odpovědi: 12
Zobrazení: 11781

Re: Řád mečových rytířů

Ještě doplním Roberta v porovnávání řádů. Četl jsem, že je řád mečových bratří označován jako řád druhé kategorie. Oproti templářům, johanitům a německým rytířům měl mít horší vybavení a prostředky. Také jeho členové jsou hlavně z nižších vrstev šlechty - ministeriálů.
od Laurentius
20 kvě 2009 22:20
Fórum: Církev
Téma: Řád mečových rytířů
Odpovědi: 12
Zobrazení: 11781

Re: Řád mečových rytířů

Objevil jsem toto zajímavé téma. Z ruských zdrojů jsem viděl, že v bitvě na jezeře Peipus snad většina rytířů používala insignie řádu mečových bratří. Ten si v rámci německých rytířů asi podržel určitou nezávislost nebo rytíři plně nerespektovali sloučení. Většina velitelů řádu v tažení pocházela z ...
od Laurentius
14 kvě 2009 22:23
Fórum: Šlechta
Téma: Benešovici
Odpovědi: 184
Zobrazení: 92529

Re: Tobiáš a Dětřich

No právě původ olomouckých biskupů z nějakého významného rodu asi okolo 13. století nehrál zase tak důležitou roli. Spíš se ukazuje, že byli vybráni pro své vzdělání a schopnosti. Museli také získat podporu při volbě u olomoucké kapituly nebo u krále. U nástupců Dětřicha je ten původ taky značně nej...
od Laurentius
14 kvě 2009 11:52
Fórum: Šlechta
Téma: Benešovici
Odpovědi: 184
Zobrazení: 92529

Re: Benešovici

No určitě někam přesunout. Do Benešoviců se to moc nehodí. Pokud nezjistíme z čeho se vzala ta informace o jeho původu z Hradce, tak se opravdu nepohneme z místa. A listiny nás spíš uvedou do větších zmatků. To by se pak spíš mělo psát Dětřich z Jihlavy a ne Dětřich z Hradce. Kdyby byl z řádného man...
od Laurentius
13 kvě 2009 19:56
Fórum: Šlechta
Téma: Benešovici
Odpovědi: 184
Zobrazení: 92529

Re: Tobiáš a Dětřich

To netuším a taky mě to zajímá. Palacký jasně píše, že byl zvolen biskupem Dětřich z Hradce z rodu Vítkovců. Proč se uvádí Dětřich skoro pořád s titulem mag. (magister)? Co přesně to znamená? Z jakých vrstev společnosti se rekrutují notáři a mistři? Mohl pocházet olomoucký biskup i z měšťanské rodin...
od Laurentius
06 kvě 2009 19:49
Fórum: Ostatní
Téma: Kráľovstvo české roku 1300 v Mount and Blade
Odpovědi: 9
Zobrazení: 5486

Re: Kráľovstvo české roku 1300 v Mount and Blade

Nechci zahlcovat zbytečně odkazy, ale dva články o používané výzbroji a složení vojska na počátku 14. století.

http://www.hradeckydvur.net/obsah.php?k ... =33&id=123
http://www.hradeckydvur.net/obsah.php?kategory=33&id=54
od Laurentius
06 kvě 2009 19:10
Fórum: Ostatní
Téma: Kráľovstvo české roku 1300 v Mount and Blade
Odpovědi: 9
Zobrazení: 5486

Re: Kráľovstvo české roku 1300 v Mount and Blade

Erby a obrázky můžu poslat. Už je jdu připravit. Asi bude nejlepší e-mailem. Napiš mně e-mail (tady nebo do soukromé zprávy v uživatelském panelu).
od Laurentius
05 kvě 2009 23:47
Fórum: Ostatní
Téma: Kráľovstvo české roku 1300 v Mount and Blade
Odpovědi: 9
Zobrazení: 5486

Re: Kráľovstvo české roku 1300 v Mount and Blade

Vypadá to dobře, ale na můj vkus se to bude stejně asi jen málo blížit středověku kolem 1300. Hrál jsem jen základní verzi Mount and Blade bez modů. To já nedám dopustit na ruskou hru XIIIth Century: Death or Glory. Díval jsem se, že Matúš Čák bude ve frakci Uherska. No zbraně, jednotky a zbroj by m...
od Laurentius
05 kvě 2009 19:07
Fórum: Šlechta
Téma: Daimjó Šingen Takeda
Odpovědi: 5
Zobrazení: 3479

Re: Daimjó Šingen Takeda

Ta změna jména z Haranobu na Šingen se měla udát v roce 1551 a je dávána i do souvislosti s tím, že Takeda začal nosit mnišský hábit. Tu přezdívku "Tygr z Kaie" jsem taky viděl u více zdrojů. Slavná byla i jeho skupina velících generálů, kteří byli považováni za jednu z nejlepších skupin v...
od Laurentius
07 dub 2009 21:57
Fórum: Šlechta
Téma: Benešovici
Odpovědi: 184
Zobrazení: 92529

Re: Benešovici

A jak je to s erbem Benešoviců? Máte v tom někdo přehled? Viděl jsem dvě hlavní verze. Nejčastěji je zavinutá střela stříbrná na červeném poli. Ale hlavně snad páni z Dubé používali i červenou střelu na stříbrném. Zase třeba Jan Roháč z Dubé je vyobrazován s klasickou stříbrnou na červeném poli. A c...
od Laurentius
07 dub 2009 18:51
Fórum: Vrcholný středověk (1197 - 1378)
Téma: Bitva u Kressenbrunnu
Odpovědi: 83
Zobrazení: 45513

Re: Bitva u Kressenbrunnu

Ještě k účastníkům. S Jindřichem Vratislavským tu možná měl být ještě Konrád Hlohovský a Vladislav Opolský. Taky by tu měl být i zemský mistr německých rytířů Ludwig z Baldersheimu, protože po bitvě vedl za Přemysla Otakara II. diplomatická jednání spolu s maršálkem Vokem z Rožmberka a Jarošem ze Sl...
od Laurentius
07 dub 2009 18:24
Fórum: Vrcholný středověk (1197 - 1378)
Téma: Bitva u Kressenbrunnu
Odpovědi: 83
Zobrazení: 45513

Re:

Nevím, kdo může být onen purkr. na Děvíně (když je uveden ještě před Jarošem nebo Smilem), nevíte někdo? Měl by to snad být Děvín u Stráže pod Ralskem, ale kdo (staviteli mohli být Markvartici, ale v roce 1260 už šlo o hrad královský...)? Á propos, v tom výčtu mi opravdu nějak chybí Markvartici... ...