Václav II.

Dějiny od roku 1197 do roku 1378 (smrt Karla IV.) - Přemyslovští králové, 1. dvě generace Lucemburků.

Moderators: elizabeth, Ježek, Katerina

User avatar
elizabeth
Vévodkyně
Posts: 2183
Joined: 04 Sep 2006 15:24
Location: doma, což je všude tam, kde mě mají rádi...
Been thanked: 1 time

Re: Václav II.

Unread post by elizabeth »

slavicekvac wrote:
Viola wrote:Prosím, prosím, víte někdo o pramenu, který by dokládal smrt Václavovy tety Gryffiny?
Byla to vůbec skutečná osoba? Gryfové jsou docela mýtičtí.
1) jeden ze symbolů Krista - pro dvojí podstatu, lidskou a Boží. Vyjádřeno lvem a orlem.
2) strážci svatého Grálu. Zřejmě převzato křižáky ( templáři ) jako obraz grálu mezi gryfy z perských mozaik. ( součást Zoroastrismu )
3) v Římě jako strážci hrobek ve dvojici
4) původ jména možná v Irsku : It has its origins as an anglicised form of the Irish "Ó Gríobhtha", "O' Griffin", and "Ó Griffey".
a mnoho další souvislostí... tetka možná byla, a má zajímavý původ. Nicméně tohle jsou jen moje spekulace bez ladu a skladu :-)
Ona tahle dáma skutečná byla... Byla sestrou české královny Kunhuty, manželky Přemysla Otakara II. A ona sama byla manželkou Leška Černého - Krakovského. Žila nějakou dobu na Budyni a vychovávala tam jinou budoucí českou královnu, a to Richenzu ( Elišku Rejčku). Proč jí dali kněžna Anna, nebo kníže Rostislav(?) Mačevský nebo sám Béla IV. takové jméno, nevím. Ten pramen smrti, Violko, dosud taky ne :wink: . Ale pohledám to.
"Prima lex historiae est, ne quid falsi dicere audeat" (Cicero)
User avatar
Viola
Královna
Posts: 2794
Joined: 02 Jan 2007 15:55
Has thanked: 1 time

Re: Václav II.

Unread post by Viola »

elizabeth wrote: Ten pramen smrti, Violko, dosud taky ne :wink: . Ale pohledám to.
Přiznám se, že jsem se ještě nepohrabala, ale jen mě to napadlo v souvislosti s K. Charvátovou, která uvádí jako rok smrti myslím 1303 až 1309, ovšem na jiném místě v knize to, že Václava přežila, bohužel bez pramenů...
Last edited by Viola on 23 Feb 2010 21:52, edited 1 time in total.
slavicekvac
Král
Posts: 1811
Joined: 28 Oct 2009 11:55
Location: Kladno

Re: Václav II.

Unread post by slavicekvac »

elizabeth wrote:
slavicekvac wrote:
Viola wrote:Prosím, prosím, víte někdo o pramenu, který by dokládal smrt Václavovy tety Gryffiny?
Byla to vůbec skutečná osoba? Gryfové jsou docela mýtičtí.
1) jeden ze symbolů Krista - pro dvojí podstatu, lidskou a Boží. Vyjádřeno lvem a orlem.
2) strážci svatého Grálu. Zřejmě převzato křižáky ( templáři ) jako obraz grálu mezi gryfy z perských mozaik. ( součást Zoroastrismu )
3) v Římě jako strážci hrobek ve dvojici
4) původ jména možná v Irsku : It has its origins as an anglicised form of the Irish "Ó Gríobhtha", "O' Griffin", and "Ó Griffey".
a mnoho další souvislostí... tetka možná byla, a má zajímavý původ. Nicméně tohle jsou jen moje spekulace bez ladu a skladu :-)
Ona tahle dáma skutečná byla... Byla sestrou české královny Kunhuty, manželky Přemysla Otakara II. A ona sama byla manželkou Leška Černého - Krakovského. Žila nějakou dobu na Budyni a vychovávala tam jinou budoucí českou královnu, a to Richenzu ( Elišku Rejčku). Proč jí dali kněžna Anna, nebo kníže Rostislav(?) Mačevský nebo sám Béla IV. takové jméno, nevím. Ten pramen smrti, Violko, dosud taky ne :wink: . Ale pohledám to.
Nevím jestli to budete považovat za pramen, ale je to Hájkova kronika česká:
roztržka byla divná mezi lidmi v Říši, neb jeden velmi chytrý Němec, kterýž byl velmi podobný obličejem k někdy Frydrychovi císaři, mluviti počal a řka: ,,Já sem Frydrych císař"ento slul Dietrich Holzschuh, privržence měl hlavně v Reussu. Ale i pak vystupovali noví ..Friedrichové" .
110 v. HÁJEK, KRONIKA, R. 1286
A ten jistý Němec bydlil blízko Rajnu v jednom městečku, kteréž slově Maisen, až za dvě létě. I jelo k němu mnoho
panuov, též i z měst, a on svú chytrú řečí přivedl je k tomu, že mu se holdovali a někteří jemu dobrovolně dávali veliké dary. Takové noviny když přišly k Rudolfovi, smál se tomu a pravil: ,,Jest nějaký blázen a ti sú také blázni, kteříž jemu dary dávají." Po malém času ten jistý svú chytrostí, lstivými a lahodnýmiřečmi způsobil takový blud v lidu, takže větší strana lidu nevěděli, kterého z těch dvú mají míti za císaře a kterého za blázna. V tom přišlo k Rudolfovi od některých knížat poselství, aby takové omylné řeči zastavil a ten blud z lidí vyvedl a takovú věc přetrhl; neb jestli že toho v brzkém času neopatří, že všecky země Německé jemu se poddají. Toť hned při tom času ten císař omylný poslal k Rudolfovi, aby před něho přijel a léno od něho
jako od pravého Římského císaře přijal; pakli by toho neučinil, že by se on věděl k něnni kterak vedle práva císařského zachovati. Z toho Rudolfus
se velmi rozhněval a jel tam k němu pospíchaje, a nalezl jej v tom městě, jenž slově Vetílorg a hned oblehl to město. Třetího pak dne dali se jemu
měšťané na milost a toho falešného císaře jemu vydali, a on vyslyšav ho, kázal knížetstvími byl ji mocnu poručnicí učinil až do /jejího života, a ona povc-
lavši k sobě do Krakova Vácslava, krále Českého, své sestry syna, mocně jemu to všecko vzdala; a on uvázav se v Krakovské i v Sandomiřské knížetství, a učiniv na svém místě poručníka mocného Tobiáše, biskupa Českého, jemu rozkázal, aby tu zpravoval až do jeho zase do Polsky šťastného
navrácení, a sám se i s kněžnu Gryffinú do Prahy obrátil. Kterážto Gryffina potom mnoho let v Praze jsúci živa byla, a když umřela, v klášteře
sv. Františka vedle své sestry Kunhuty poctivě jest pochována.



Polská kněžna Gryffina, tetka Vácslava krále umřela.

Převod CND
http://www.archive.org/stream/kronikaes ... j_djvu.txt
Katerina
Královna
Posts: 1797
Joined: 29 Jan 2007 16:32
Location: Velvary
Been thanked: 1 time

Re: Václav II.

Unread post by Katerina »

slavicekvac wrote:
Viola wrote:Prosím, prosím, víte někdo o pramenu, který by dokládal smrt Václavovy tety Gryffiny?
Byla to vůbec skutečná osoba? Gryfové jsou docela mýtičtí.
1) jeden ze symbolů Krista - pro dvojí podstatu, lidskou a Boží. Vyjádřeno lvem a orlem.
2) strážci svatého Grálu. Zřejmě převzato křižáky ( templáři ) jako obraz grálu mezi gryfy z perských mozaik. ( součást Zoroastrismu )
3) v Římě jako strážci hrobek ve dvojici
4) původ jména možná v Irsku : It has its origins as an anglicised form of the Irish "Ó Gríobhtha", "O' Griffin", and "Ó Griffey".
a mnoho další souvislostí... tetka možná byla, a má zajímavý původ. Nicméně tohle jsou jen moje spekulace bez ladu a skladu :-)
To s tím Griffinem , ) nebyl to spíš waleský princ ? Jedna z mých oblíbených knih od Madam Pennové- anglický a waleský středověk) - je ivšem zajímavé - odvozovat původ tety Griffiny od walesškého prince .. třeba bychom pak našli nějaké ty společné kořeny.


Ale vážně Viol, já jsem tetu zatím viděla spíš ve formě Griffina - a nedávno, v mé knize o Anežském klášteře píše paní s Soukupová, kdo byl pochován v té přemyslovské hrobce , byly to spíše ženy , a Griffina jedna z nich - takže doma ještě juknu do Soukuúové, i když se obávám, že tam asi datum nebude, ale třeba nějaký odkaz a pak holt nekrologia - pokud neshořela ...
Biau seigneur, je vous prie chiérement et par la foi que vous me devés, que vous me menés si avant en bataille que je puisse férir un coup d´espée.
slavicekvac
Král
Posts: 1811
Joined: 28 Oct 2009 11:55
Location: Kladno

Re: Václav II.

Unread post by slavicekvac »

Katerina wrote:
slavicekvac wrote:
Viola wrote:Prosím, prosím, víte někdo o pramenu, který by dokládal smrt Václavovy tety Gryffiny?
Byla to vůbec skutečná osoba? Gryfové jsou docela mýtičtí.
delTo s tím Griffinem , ) nebyl to spíš waleský princ ? Jedna z mých oblíbených knih od Madam Pennové- anglický a waleský středověk) - je ivšem zajímavé - odvozovat původ tety Griffiny od walesškého prince .. třeba bychom pak našli nějaké ty společné kořeny.


Ale vážně Viol, já jsem tetu zatím viděla spíš ve formě Griffina - a nedávno, v mé knize o Anežském klášteře píše paní s Soukupová, kdo byl pochován v té přemyslovské hrobce , byly to spíše ženy , a Griffina jedna z nich - takže doma ještě juknu do Soukuúové, i když se obávám, že tam asi datum nebude, ale třeba nějaký odkaz a pak holt nekrologia - pokud neshořela ...
Můj odkaz na Hájka byl zmaten, našel jsem to lepší. Je to k roku 1291. Jen je blbě diakritika a kodování, tak sorry. Ale prostě je to tady v Hájkovi. Z jakých zdrojů to měl Hájek v r. 1541 to netuším, ale sám je cituje.
T. 1. Gryfíina, Krakovská a Sandomirská knžna,
jenž byla nkdy dcera krále Bulgarského a
sestra Kunhuty, manželky nkdy Ottagarovy,
matee krále Vácslava eského, nemající žádného
s manželem svým plodu ... A manžel její, on
Lestko erný, nad tmi knížetstvími byl ji mocnu
porunicí uinil až do /jejího života, a ona povclavši
k sob do Krakova Vácslava, krále eského,
své sestry syna, mocn jemu to všecko vzdala;
a on uvázav se v Krakovské i v Sandomiské knížetství,
a uiniv na svém míst poruníka mocného
Tobiáše, biskupa eského, jemu rozkázal, aby
tu zpravoval až do jeho zase do Polsky šastného
navrácení, a sám se i s knžnu Gryffinú do Prahy
obrátil. Kterážto Gryffina potom mnoho let v Praze
jsúci živa byla, a když umela, v kláštee
sv. Františka vedle své sestry Kunhuty poctiv
jest pochována.
Polská
knžna
Gryffina,
tetka
Vácslava
krále,
umela.
/ 262 v
Král Vácslav
knížetem
Polským
uinn
Katerina
Královna
Posts: 1797
Joined: 29 Jan 2007 16:32
Location: Velvary
Been thanked: 1 time

Re: Václav II.

Unread post by Katerina »

:doh: :mrgreen: .. Já ty Gryfy Václave považovala za dobrý vtípek ... a on Hájek ! :wink:

No a holt je to Gryffina a ne Griffina - ale opticky to vypadá dost blbě.
Ale už to máš - 1262 a pohřbená na Františku.

Ale jejich otec přece nebyl bulharský král ???
Biau seigneur, je vous prie chiérement et par la foi que vous me devés, que vous me menés si avant en bataille que je puisse férir un coup d´espée.
slavicekvac
Král
Posts: 1811
Joined: 28 Oct 2009 11:55
Location: Kladno

Re: Václav II.

Unread post by slavicekvac »

Katerina wrote::doh: :mrgreen: .. Já ty Gryfy Václave považovala za dobrý vtípek ... a on Hájek ! :wink:

No a holt je to Gryffina a ne Griffina - ale opticky to vypadá dost blbě.
Ale už to máš - 1262 a pohřbená na Františku.

Ale jejich otec přece nebyl bulharský král ???
Rok 1291. Zdroj pro Hájka bych uvažoval Anály pražského kostela, které už nejsou :-( ale mohla to být některá citovaná polská kronika.
Bulhar byl dědeček z otcovy strany, Uherský král děda z matčiny strany.
Jak to úmrtí bylo ve vztahu k jiným událostem, to spíš sedí, protože Václav II se obou knížectví vzdal na radu Tobiáše z Bechyně o dva roky později. Tak se jeví, že je držel spíš tak, že měl vlastnici, dědičku po Leškovi Černém, tetu u sebe, než umřela. Takže teta zemřela dřív než Víclav II.
User avatar
Viola
Královna
Posts: 2794
Joined: 02 Jan 2007 15:55
Has thanked: 1 time

Re: Václav II.

Unread post by Viola »

Katerina wrote:Ale už to máš - 1262 a pohřbená na Františku.
Co je těch 1262?
User avatar
elizabeth
Vévodkyně
Posts: 2183
Joined: 04 Sep 2006 15:24
Location: doma, což je všude tam, kde mě mají rádi...
Been thanked: 1 time

Re: Václav II.

Unread post by elizabeth »

...a jak jste přišli na bulharského krále??? :D
"Prima lex historiae est, ne quid falsi dicere audeat" (Cicero)
slavicekvac
Král
Posts: 1811
Joined: 28 Oct 2009 11:55
Location: Kladno

Re: Václav II.

Unread post by slavicekvac »

Viola wrote:
Katerina wrote:Ale už to máš - 1262 a pohřbená na Františku.
Co je těch 1262?
Bohužel omyl, měl jsem chybnou verzi kanadského přepisu Hájka. Dopracoval jsem se lépe v souboru PDF a je to 1291. Na Františku.
slavicekvac
Král
Posts: 1811
Joined: 28 Oct 2009 11:55
Location: Kladno

Re: Václav II.

Unread post by slavicekvac »

elizabeth wrote:...a jak jste přišli na bulharského krále??? :D
Tak o něm psal Hájek, ale šlo o jejího dědu z otcovy strany, Michala Černigovského. Jestli byl bulharským králem netuším, ale zřejmě Černigov k Bulharské říši patřit mohl. Nehledal jsem to.
User avatar
elizabeth
Vévodkyně
Posts: 2183
Joined: 04 Sep 2006 15:24
Location: doma, což je všude tam, kde mě mají rádi...
Been thanked: 1 time

Re: Václav II.

Unread post by elizabeth »

dědeček z matčiny strany byl uherský král, z otcovy mačevský bán a Rurikovec (tedy Rus...)
"Prima lex historiae est, ne quid falsi dicere audeat" (Cicero)
slavicekvac
Král
Posts: 1811
Joined: 28 Oct 2009 11:55
Location: Kladno

Re: Václav II.

Unread post by slavicekvac »

Katerina wrote::doh: :mrgreen: .. Já ty Gryfy Václave považovala za dobrý vtípek ... a on Hájek ! :wink:

No a holt je to Gryffina a ne Griffina - ale opticky to vypadá dost blbě.
Ale už to máš - 1262 a pohřbená na Františku.

Ale jejich otec přece nebyl bulharský král ???
Požívají se oba tvary. Bude zajímavé se podívat proč se tak jmenovala. Výše výklad významu Gryffin, co se na ní tak hodilo, že jí tak pojmenovali? Cosi jako panovnice na zemi i na nebi? Lev a orel? Chtělo by to nějakého polského heraldika, jestli to neměli na praporu. Ochránkyně grálu - církve, krve Kristovy? Obojí by na dobu mohlo být pravda. Bezdětná, dědička nejvýznamějších knížectví Krakov, Sandoměř. Jsou v Krakově někde gryfové? Mě tam zajímal na Wavelu původní Přemyslovský kostel. Pokud nebyl vůbec Slavníkovský :-) a to je mnohem dřív.
Katerina
Královna
Posts: 1797
Joined: 29 Jan 2007 16:32
Location: Velvary
Been thanked: 1 time

Re: Václav II.

Unread post by Katerina »

slavicekvac wrote:
Katerina wrote::doh: :mrgreen: .. Já ty Gryfy Václave považovala za dobrý vtípek ... a on Hájek ! :wink:

No a holt je to Gryffina a ne Griffina - ale opticky to vypadá dost blbě.
Ale už to máš - 1262 a pohřbená na Františku.

Ale jejich otec přece nebyl bulharský král ???
Požívají se oba tvary. Bude zajímavé se podívat proč se tak jmenovala. Výše výklad významu Gryffin, co se na ní tak hodilo, že jí tak pojmenovali? Cosi jako panovnice na zemi i na nebi? Lev a orel? Chtělo by to nějakého polského heraldika, jestli to neměli na praporu. Ochránkyně grálu - církve, krve Kristovy? Obojí by na dobu mohlo být pravda. Bezdětná, dědička nejvýznamějších knížectví Krakov, Sandoměř. Jsou v Krakově někde gryfové? Mě tam zajímal na Wavelu původní Přemyslovský kostel. Pokud nebyl vůbec Slavníkovský :-) a to je mnohem dřív.
Také by mě to zajímalo, úvaha správná - jen pozor, pojmenovali ji když se narodila, a to ještě s Polskem neměla nic společného, tam se provdala, pravděpodobně vyrůstala na uherském dvoře jako její sestra Kunhuta a pokud mě pamět nemýlí, tak jejich tatka byl sice scchopný muž, ale bez dědečka Bély by nebyl nic, mám za to, že tam byla rodina nějak dost rozhádaná, jak už to na východě bývalo, a že teprve pod protekcí Bély získal Kunhutin a Grifinun otec nějaké místo k žití a vládnutí.
Biau seigneur, je vous prie chiérement et par la foi que vous me devés, que vous me menés si avant en bataille que je puisse férir un coup d´espée.
Katerina
Královna
Posts: 1797
Joined: 29 Jan 2007 16:32
Location: Velvary
Been thanked: 1 time

Re: Václav II.- teta Gryffina

Unread post by Katerina »

Přátelé, jukla jsem na Midlands . a už to vím , žádné waleské vlivy, je to mnohem prostší, víte proč Gryffina ??
Ona se totiž správně jmenovala Agripina ! Rostislavovna !!!!

Vždyt to byli Rurikovci - , tatka mačevský bán , já si pořád nemohla z hlavy vzpomenout na ten titul, a došlo i na toho bulharského cara, ale tím byl, zřejměš spíše dle titulu , právě tatka Rostislav, ale zdá se, že krátce a platilo to spíš jen pro Maďary. .


a tady máme tu rodinku : citace :



ROSTISLAV Mikhailovich, son of MIKHAIL Vsevolodich Grand Prince of Kiev & his wife Maria Romanovna of Galich ([1225]-1263).
He was appointed Prince of Novgorod in 1229 by his father but was expelled 8 Dec 1230. Grand Prince of Kiev 1231/1240. Prince of Galich 1236/1238. After the Mongol invasion, he sought refuge with Bela IV King of Hungary, married the king's daughter, and was appointed Ban of Mačva. He mediated the peace between Bulgaria and the empire of Nikaia in 1256. On the death of his son-in-law Kalojan II Tsar of Bulgaria in 1258, Rostislav invaded Bulgaria from neighbouring Mačva, ostensibly to protect the interests of his daughter, who was handed to him at Trnovo. He retreated to Vidin where he assumed the title ROSTISLAV Tsar of the Bulgarians, and was recognised as such by Hungary. His forces were temporarily expelled from Vidin province by his rival Konstantin Tih, during Rostislav's temporary absence helping his father-in-law Bela IV King of Hungary in his war with Bohemia, but restored by Hungarian troops which expelled Konstantin from the area in 1261. On his death, his lands were divided between his sons, Mikhail taking his part of Bosnia and Bela taking Mačva.

m (1243) ANNA of Hungary, daughter of BÉLA IV King of Hungary & his wife Maria Laskarina of Nikaia ([1226/27]-). Her parentage and marriage are indicated by Georgius Akropolites who names "Rosum Urum…Ungariæ regis generum" as father-in-law of "Bulgarorum…princeps"[318]. The name of the wife of Rostislav is confirmed by the Annales Polonorum recording the marriage in 1265 of their daughter Gryfina, in a later passage specifying that she was daughter of "ducis Roczislay et…Anna". Baumgarten names the wife of Prince Rostislav and gives her origin but only cites one secondary source in support.

Rostislav Mikhailovich & his wife had five children:

1. GRYFINA [Agripina] Rostislavna (after 1243-[26 May 1303/09]). The Annales Cracovienses Compilati record the marriage of "Lestko" and "dominam Grifinam" in 1268, recording in a later passage that "domna Grifina rediit ad ducem Lestkonem" in 1276[321]. The Annales Polonorum record that in 1271 "Griphina uxor ducis Lestconis Syradiensis" declared her own virginity to record the impotence of her husband[322]. The Annales Polonorum record the marriage in 1265, in a later passage specifying that she was daughter of "ducis Roczislay et…Anna"[323]. m (1268) LESZKO "Czarny/the Black" Prince of Sieradz, son of KAZIMIERZ I Prince of Kujavia, Łęczyca and Sieradz [Piast] & his second wife Konstanze von Schlesien [Piast] ([1240/42]-30 Sep 1288). He succeeded in 1279 as Prince of Krakow and Sandomir.
Biau seigneur, je vous prie chiérement et par la foi que vous me devés, que vous me menés si avant en bataille que je puisse férir un coup d´espée.
slavicekvac
Král
Posts: 1811
Joined: 28 Oct 2009 11:55
Location: Kladno

Re: Václav II.

Unread post by slavicekvac »

Dobrý! Ta historka s prokazováním panenství a s impotencí manžela je zvlášť humorná. Čili teta Gryffina byla vlastně svobodná, její manželství bylo anulováno v kořeni, nikdy nenastalo. Druhá manželka Leškova měla děti? Asi těžko. Kdy ten Lešek umřel, aby Václav II mohl ta knížectví zabrat jako postoupení od tety? Pak je snad za dva roky zase vrátil. Jak vidno o nic nešlo, jen o peníze :-) Asi se bouřili dědici od druhé manželky Leškovy - Gryffina nebyla Leškova manželka, ale knížectví postoupila Václavovi :-) A až z Kyjeva kořeny, hleďme !
User avatar
Viola
Královna
Posts: 2794
Joined: 02 Jan 2007 15:55
Has thanked: 1 time

Re: Václav II.

Unread post by Viola »

slavicekvac wrote:Druhá manželka Leškova měla děti? Asi těžko. Kdy ten Lešek umřel, aby Václav II mohl ta knížectví zabrat jako postoupení od tety?
Určitě děti neměl, resp. v době své smrti neměl - jestli se nějaké narodilo a zemřelo v dětském věku, nevím...
slavicekvac
Král
Posts: 1811
Joined: 28 Oct 2009 11:55
Location: Kladno

Re: Václav II.

Unread post by slavicekvac »

Viola wrote:
slavicekvac wrote:Druhá manželka Leškova měla děti? Asi těžko. Kdy ten Lešek umřel, aby Václav II mohl ta knížectví zabrat jako postoupení od tety?
Určitě děti neměl, resp. v době své smrti neměl - jestli se nějaké narodilo a zemřelo v dětském věku, nevím...
Nejspíš tvrdili, že ani druhé Leškovo manželství nebylo konzumováno, čili nevzniklo pro impotenci od počátku. A tak mohli brát Gryffinu jako právoplatnou dědičku v první řadě. Jenže pak Tobiáš biskup, správce těch knížectví poradil Václavovi, ať se jich vzdá dobrovolně. To si myslím, že byl právní krok neobhajitelnosti dědictví i po Gryffině. Jestliže nebyla manželka Leška, nebyla ani dědička. Tak se Krakov a Sandoměř vrátily k Piastovcům zpátky. Kvůli impotenci jsme přišli o Krakov, chm, chm :( :x :doh:
User avatar
Viola
Královna
Posts: 2794
Joined: 02 Jan 2007 15:55
Has thanked: 1 time

Re: Václav II.

Unread post by Viola »

Gryffina - zmiňována již jako zemřelá zřejmě v roce 1309 zde: http://147.231.53.91/src/index.php?s=v& ... 2&page=967 Anna je totiž titulována jako královna.
Katerina
Královna
Posts: 1797
Joined: 29 Jan 2007 16:32
Location: Velvary
Been thanked: 1 time

Re: Václav II.

Unread post by Katerina »

Viola wrote:Gryffina - zmiňována již jako zemřelá zřejmě v roce 1309 zde: http://147.231.53.91/src/index.php?s=v& ... 2&page=967 Anna je totiž titulována jako královna.
a jestlis postřehla - listima nad tím, je ona slavná listina, kdy po vyúčtování podkomořství JzL mu musel Jindřich Korutanský uznat alší peníze, co mu dlužil za podkomořství. Šikovnej Jindříšek z Lipé. :lol: -Ale rychle pryč s tímhle tématem...
Biau seigneur, je vous prie chiérement et par la foi que vous me devés, que vous me menés si avant en bataille que je puisse férir un coup d´espée.