Stránka 10 z 11

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 04 říj 2011 20:03
od Ježek
Napo_Leon píše:Ale na hodnocení není nic špatného, ale musí být objektivní a vyvážené, a to starší ani dnešní pohled na období baroka zkrátka není. Zde není spor. :arrow:
Nevynulují se ale všechna ta znaménka v takovém případě?

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 31 říj 2011 11:36
od Ježek

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 31 říj 2011 14:53
od Ježek
A ješte jedna záležitost: http://www.nslev21.cz/programy/ideove-p ... socialistu Poprvé slyším, že husité byli národní socialisti.

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 31 říj 2011 16:00
od jur
Ježek píše:A ješte jedna záležitost: http://www.nslev21.cz/programy/ideove-p ... socialistu Poprvé slyším, že husité byli národní socialisti.
Doba, kdy husite byli prvni komuniste, je uz pryc - ted prisel cas na narodni socialisty ... :)
Narodne socialisticka strana (Nazionalsozialistische Partei :?: ) - to nezni dobre, zvlaste v teto casti Evropy.

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 31 říj 2011 16:09
od Ježek
jur píše:
Ježek píše:A ješte jedna záležitost: http://www.nslev21.cz/programy/ideove-p ... socialistu Poprvé slyším, že husité byli národní socialisti.
Doba, kdy huste byli prvni komuniste, je uz pryc - ted prisel cas na narodni socialisty ... :)
Doba se mení a Paroubek s ní.

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 01 lis 2011 21:05
od Robert
Ježek píše:
jur píše:
Ježek píše:A ješte jedna záležitost: http://www.nslev21.cz/programy/ideove-p ... socialistu Poprvé slyším, že husité byli národní socialisti.
Doba, kdy huste byli prvni komuniste, je uz pryc - ted prisel cas na narodni socialisty ... :)
Doba se mení a Paroubek s ní.
Nejako je tých pohrobkov toho nepodareného maliara z Linzu v SE veľa. Fico by mohol zaplesať - "aj ty, Brutus?"

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 21 bře 2012 11:27
od Ježek
Snad to i s tím souvisí. Inspirováno Slovanskou epopejí: http://www.designmagazin.cz/umeni/27095 ... popej.html Je fajn, když si umění dělá srandu, aktualisuje a ironisuje národní modly.

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 28 dub 2012 10:06
od Napo_Leon
Bylo celkem zajímavé, že se na sobotní demonstraci proti vládě objevily transparenty varující dnešní politiky před defenestrací. Oním zaručeně "českým" způsobem kolektivního zůčtování s vnitřním nepřítelem. Na jednom transparentu kdosi dokonce správně uvedl, že defenestrace byly tři (1419, 1483 a 1618). Bohužel už tam nestálo, jaké krvavé převraty po defenestracích přicházely. :lol:

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 29 dub 2012 16:15
od Ježek
Napo_Leon píše:Bylo celkem zajímavé, že se na sobotní demonstraci proti vládě objevily transparenty varující dnešní politiky před defenestrací. Oním zaručeně "českým" způsobem kolektivního zůčtování s vnitřním nepřítelem. Na jednom transparentu kdosi dokonce správně uvedl, že defenestrace byly tři (1419, 1483 a 1618). Bohužel už tam nestálo, jaké krvavé převraty po defenestracích přicházely. :lol:
Škoda, že se to projevuje až na demostracích. Ale asi to tak má být.

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 29 dub 2012 16:19
od Napo_Leon
Tak vždycky si Češi vzpomenou na "jejich" dějiny až tehdy, když cítí ohrožení jistot, ať již národních, státních nebo v našem případě sociálních. :whistle:

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 09 kvě 2012 17:19
od Dagmar
Napo_Leon píše:Tak vždycky si Češi vzpomenou na "jejich" dějiny až tehdy, když cítí ohrožení jistot, ať již národních, státních nebo v našem případě sociálních. :whistle:
Bohužel jsme nepoučitelní. :twisted:

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 09 kvě 2012 17:26
od Katerina
No , a nebo by to předtím stálo za to, definovat co že to ty jistoty mají být .respektive co si pod nimi představujeme

Já se tedy ohrožena celkem vzato necítím .. a pokud už bych teda měla v našem případě nějakou tu "nejistotu" vyjádřit .. tak by to byla bezpečnost ,
Jinak mám pocit , že díky některým mladým soudcům, i když je jich jen pár a jsou to víceméně "exoti" se začíná blýskat na časy v oblasti vymahatelnosti práva. Některá zdůvodnění od Cepla ml. či Šotta (jestli mu nekomolím jméno je radost číst. vymahatelnost práva

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 01 čer 2012 23:10
od Návštěvník
Nejistota byla, je a bude vždycky. To jen hlupák si může být s něčím jist.

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 08 črc 2012 13:58
od Ježek
Na čt24 jsem zachytil, že byl v Kolmaru nalezen kousek pláště J. Husa - zrovna na jeho výročí. Zaznamenal to někdo?

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 08 črc 2012 17:41
od Ježek
http://www.lidovky.cz/nasli-jsme-kus-pl ... ranici_mtr To může být (a myslím si, že i je) podvrh. Ve středověku nic neobvyklého - hřebů z kříže bylo na desítky (chudák JC) a td.

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 09 črc 2012 17:35
od Ingolf
mně připadá podezřelá tahle část "Látku pokládají za relikvii, která svědčí o raném uctívání reformátora, jenž byl kvůli svým názorům prohlášen za kacíře". Heretici obecně prosazovali osobní víru oproti církevním rituálům, mezi něž považovali i uctívání relikvií.., heretický vůdce byl uctíván jako osoba, která ukazuje cestu a vysvětluje Bibli, ale uctívání jeho pláště nebo jiných jeho "relikvií", to si nevybavuju, že by někde probíhalo..

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 10 črc 2012 17:13
od slavicekvac
Ingolf píše:mně připadá podezřelá tahle část "Látku pokládají za relikvii, která svědčí o raném uctívání reformátora, jenž byl kvůli svým názorům prohlášen za kacíře". Heretici obecně prosazovali osobní víru oproti církevním rituálům, mezi něž považovali i uctívání relikvií.., heretický vůdce byl uctíván jako osoba, která ukazuje cestu a vysvětluje Bibli, ale uctívání jeho pláště nebo jiných jeho "relikvií", to si nevybavuju, že by někde probíhalo..
U katolíků uctívání věcných relikvií ano, pokud šlo o světce. Tohle byl exkomunikovaný kněz, takže ne. Ale i protestanti si uchovávají věci po svých vážených lidech. Třeba kalvinisté mají v Ženevě sesli, na které sedával Kalvín. Je v bývalé katolické katedrále sv.Petra. U katolických světců je takových věcí víc, třebaže oděvy se většinou nezachovají. Výjimky jsou. Například pohřební rouška sv. Ludmily, dnes restaurovaná Bravermanovou. Nedotčenost té textilie při otevření hrobu při přenesení do Prahy z Tetína bylo jením z důvodů svatořečení, pramenem úcty, třebaže ještě oficiální prohlášení nebylo stanoveno. Samo přenesení spolu se svědectvím o takových věcech a uzdraveních na přímluvu té osoby, to tehdy stačilo. Tak pohřební rouška, která neshnila v hrobě od roku 921 do roku 925 translace byla znamením - signem svatosti kněžny Ludmily. Taky chyběl hrobový zápach, byla tam jakási vůně, pak tam bylo zaplavení hrobu na místě kde pochována být zřejmě neměla, muselo se kopat jinde. Pokud vím, tak oděv mistra Jana Husa měl být spálen a popel odvezen na vozíku do Rýna. Ale tradice i zápisy na kazetě dokladují, že dotyčný vykonavatel neposlechl a část oděvu uchoval. Jestli z vlastní vůle, nebo to někdo zařídil, to je těžko zjistit, ale je to zřejmě autentické. Teď na tom dělají v Německu. O té relikvii se vědělo, ale nikdo ji celkem nepovažoval v Německu za zajímavou a k nám se to nedoneslo. Teď jak připravovali výstavu ke Kostnickému sněmu, tak si někdo vzpomněl a začalo to být i mediálně přitažlivé.

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 13 črc 2012 22:45
od Ingolf
Kalvínova sesle je asi něco podobného jako Růžový palouček, kde opouštěl Čechy Komenský, památné místo nebo věc, co si lidi chodí prohlídnout.. Ale co znamená pojem relikvie?, mám za to, že předmět uctívání, ne jen věc památnou.. Ostatek svatého, který má léčivou, nadpřirozenou moc, a který se dává do kostela, protože kostel zasvěcený nějakému svatému musí vlastnit jeho relikvii.. od pláště Husa asi heretici nečekali zázračnou moc..

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 14 črc 2012 08:56
od slavicekvac
Ingolf píše:Kalvínova sesle je asi něco podobného jako Růžový palouček, kde opouštěl Čechy Komenský, památné místo nebo věc, co si lidi chodí prohlídnout.. Ale co znamená pojem relikvie?, mám za to, že předmět uctívání, ne jen věc památnou.. Ostatek svatého, který má léčivou, nadpřirozenou moc, a který se dává do kostela, protože kostel zasvěcený nějakému svatému musí vlastnit jeho relikvii.. od pláště Husa asi heretici nečekali zázračnou moc..
Určitě ano. Charakter úcty je velmi příbuzný relikvii. Jak jsem viděl v Ženevě :-)

Re: Dnešní Češi a "jejich" dìjiny

Napsal: 22 črc 2012 13:06
od Ingolf
Mně se to nezdá vzhledem k obecné tendenci hereze k obrazoborectví. Kataři odmítali uctívat symbol kříže, heretici ničili sochy svatých, po husitech zbyly v kostelech malby s vypíchanýma očima nebo poničenýma hlavama jako na sv. Jakubu u Kutné Hory (jak pravila paní průvodkyně, "Žižka nám to tady poničil" :), ), vyýbavu českých kostelů podobně poničili protestantští Švédi za Třicetileté války. Prokazovat úctu nějakému křeslu mi do toho nezapadá :) Jaká je vlatně definice relikvie?