Stránka 8 z 9

Napsal: 18 lis 2008 21:08
od jur
duli píše:Pročpak se jí říkalo Bloody Mary (teď nemyslete na koktejl)??? :?:
Rekatolizace Anglie - s temi protestanty se nejak neslo dohodnout, nechteli otevrit oci na svetlo jedine prave viry ... Za vsechno mohou ti nechapavi, tvrdohlavi protestanti, pospinili pamet miromilovne Mary.

Napsal: 18 lis 2008 21:46
od Ježek
Bernard Gui píše: Myslite si snad ze je hezka smrt byt umlacen cepem na kasi? Nebo upalen v dome zaziva? Proc nic za nic, jen protoze jste jine viry..
Heretici byli zabiti také za to, že měli jinou víru. Ale ano, když se brání katolická víra, vše je dovoleno, stejně jako při tvorbě nadčlověka - i pálení pohanských vesnic, zabíjení albigenských, pálení valdenských na hranicích, čistky mezi husity a protestanty. Jde o ochranu víry a bohulibý počin. Ale když se děje to samé katolíkům, jde o ty nejtězší zločin, stejně jako při vyčíslení obětí církve.
Styďte se za svoje pokrytectví a věřte, že obhajováním vrahů zde nikoho na Vaši pravou víru nepřivedete, neb v učení Krista se nepíše Zabíjej nevěřící, ale MILUJ.

Co bych se zlobil, církev od dob zapření Petrova zapírá učení svého Mistra stále.

Napsal: 18 lis 2008 22:08
od Georg
Dlouho jse do diskuze nevstupoval,ale musím.Zastanu se Bernarda.Má středověké myšlení.Byl prostě odchován jiným prostředím než my.
Každá změna společnosti je provázena vytvořením negativního náboje v ní.Proti církvi ,buržoasii ,komunistům,Němcům,šlechtě atd.Takto sjednoce ná masa se dobře ovládá.A co vymysleli za náboj ilumináti?Negativní postoj k církvi.A dodali novou modlu Nic než národ.Opět logický nesmysl,který je pouze stavem mysli.Princip zůstává,jen symboly se mění a kostrbatě se zdůvodňují.Co byla staletí Inkvizice?I to ,že se tam naházela zvěrstva páchaná světskou mocí?A národy?Jen u Verdunu to bylo za pár měsíců skoro 3/4 miliony lid životů.Možná kdyby inkvizice zůstala nemuseli se ty slavné národy masově vyvražďovat.Ale to nám nevadí,s tím jsme výchovou stotožněni.A proto Nic než národ!

Napsal: 18 lis 2008 22:11
od Bernard Gui
Dekuji Vam, Georgu!! =D>

Napsal: 18 lis 2008 22:13
od Viola
Jak, proboha, souvisí národ s uznáváním jediné pravé víry, schvalováním zločinů a posíláním (obrazném) současníků na mučení?

Napsal: 18 lis 2008 22:23
od Georg
Viola píše:
Jak, proboha, souvisí národ s uznáváním jediné pravé víry, schvalováním zločinů a posíláním (obrazném) současníků na mučení?
Víru jsme nahradili vírou v národ.Jak bylo vojákům u Iperitu,když umírali na vnitřní udušení?Asi jako na hranici?Za co umírali?Za svou víru v národ-německý,francouzský atd.Nebo za co?Jenomže v daleko jiném množství.To nebyl zločin?A čí?
Jseš právnička.Myslíš ,že by jsi se uživila,kdyby všichni dodržovali Desatero?

Napsal: 18 lis 2008 23:06
od Zany
Georg píše:Dlouho jse do diskuze nevstupoval,ale musím.Zastanu se Bernarda.Má středověké myšlení.Byl prostě odchován jiným prostředím než my.
Každá změna společnosti je provázena vytvořením negativního náboje v ní.Proti církvi ,buržoasii ,komunistům,Němcům,šlechtě atd.Takto sjednoce ná masa se dobře ovládá.A co vymysleli za náboj ilumináti?Negativní postoj k církvi.A dodali novou modlu Nic než národ.Opět logický nesmysl,který je pouze stavem mysli.Princip zůstává,jen symboly se mění a kostrbatě se zdůvodňují.Co byla staletí Inkvizice?I to ,že se tam naházela zvěrstva páchaná světskou mocí?A národy?Jen u Verdunu to bylo za pár měsíců skoro 3/4 miliony lid životů.Možná kdyby inkvizice zůstala nemuseli se ty slavné národy masově vyvražďovat.Ale to nám nevadí,s tím jsme výchovou stotožněni.A proto Nic než národ!
Takže tím chceš zjednodušeně říct, že kdyby nebyla zrušená inkvizice, tak nedošlo ke světovým válkám? To je fakt postavené na hlavu.

Napsal: 19 lis 2008 08:41
od jur
Georg píše:Víru jsme nahradili vírou v národ.
Pokud myslis nabozenstvi, tak to byla nahrazeno virou v lidsky rozum, a ten ukazal, co umi. Vytvoril napr. totality XX. stol.
Vira v narod se objevila na miste viry ve vladnouci dynastii.

Napsal: 19 lis 2008 09:33
od Viola
Zany píše:Takže tím chceš zjednodušeně říct, že kdyby nebyla zrušená inkvizice, tak nedošlo ke světovým válkám? To je fakt postavené na hlavu.
Ony totiž ve středověku žádné války nebyly, že. 8)

inkvizeice => "svìt bez válek" ...

Napsal: 19 lis 2008 09:52
od Jiří Motyčka
Georg píše:...Možná kdyby inkvizice zůstala nemuseli se ty slavné národy masově vyvražďovat...
Viola píše:
Zany píše:Takže tím chceš zjednodušeně říct, že kdyby nebyla zrušená inkvizice, tak nedošlo ke světovým válkám? To je fakt postavené na hlavu.
Ony totiž ve středověku žádné války nebyly, že. 8)
... ve středověku, kdy inkvizice existovala a Bohu mile působila ...

Napsal: 19 lis 2008 09:54
od duli
Georg píše:Dlouho jse do diskuze nevstupoval,ale musím.Zastanu se Bernarda.Má středověké myšlení.Byl prostě odchován jiným prostředím než my.
Nevím přesně, jak a kde byl Beranard vychován, ale zřejmě velmi jednostranně. Chybí mu pochopení "druhé strany mince". :wink: Bernarde marníš čas na našem "obracení na víru pravou", ale nemarníš ho tu sám pro sebe. Můžeš pochopit, pokud ti to tvůj rozum dovolí i to, co tě nikde neučili. Víš ona "pravda" bývá většinou někde uprostřed. A nebo na začátku a je zahrabaná "různými nánosy". [-o<

protestantští kacíøi

Napsal: 19 lis 2008 10:37
od Jiří Motyčka
Bernard Gui píše:Chci tim rici ze uz i Johanka poukazovala na zlociny husitu. Vy si snad myslite ze Zizka nemel na svedomi nikoho? Vy opravdu verite tem osvicenskym lzim, podle kterych byli nevinni? ...
Ano, Johanka, aniž chudera věděla, o co kráčí, rázně vystoupila proti zlým husitům, českým kacířům a udělala na ně bu, bu, bu... Za toto i jiná rázná vystoupení se jí dostalo podobné „odměny“, jako kacíři Husovi v Kostnici. Ano, i takových paradoxů se dopouštěli křesané ve svých dějinách.

Ano, husité byli jedni z největších kacířů v dějinách lidstva, které bylo třeba ničit ohněm a mečem. Navzdory této nenávisti jdoucí až za hrob, si česká reformace dokázala proklestit vítěznou cestu aspoň na území Čech a Moravy.
To z luteránskými a kalvínskými kacíři to dopadlo již zcela jinak. Druhá reformace nastoupila vítěznou cestu na celém světě. Navzdory Bartolomějské noci a navzdory 30leté válce. Pokrokové myšlenky jevící se z "jiného" :wink: pohledu jako kacířské, se totiž nedají umlčet zbraněmi, hromadnými vraždami a plápolajícími hranicemi ...

Re: protestantští kacíøi

Napsal: 19 lis 2008 10:46
od Paulus Minutus
Jiøí Motyèka píše:
Bernard Gui píše:Chci tim rici ze uz i Johanka poukazovala na zlociny husitu. Vy si snad myslite ze Zizka nemel na svedomi nikoho? Vy opravdu verite tem osvicenskym lzim, podle kterych byli nevinni? ...
Ano, Johanka, aniž chudera věděla, o co kráčí, rázně vystoupila proti zlým husitům, českým kacířům a udělala na ně bu, bu, bu... Za toto i jiná rázná vystoupení se jí dostalo podobné „odměny“, jako kacíři Husovi v Kostnici. Ano, i takových paradoxů se dopouštěli křesané ve svých dějinách.

Ano, husité byli jedni z největších kacířů v dějinách lidstva, které bylo třeba ničit ohněm a mečem. Navzdory této nenávisti jdoucí až za hrob, si česká reformace dokázala proklestit vítěznou cestu aspoň na území Čech a Moravy.
To z luteránskými a kalvínskými kacíři to dopadlo již zcela jinak. Druhá reformace nastoupila vítěznou cestu na celém světě. Navzdory Bartolomějské noci a navzdory 30leté válce. Pokrokové myšlenky jevící se z "jiného" :wink: pohledu jako kacířské, se totiž nedají umlčet zbraněmi, hromadnými vraždami a plápolajícími hranicemi ...
no, abychom učinili historii po právu, tak je nutno říct, že k tomu vítězství lutherství a kalvinismu, v některých zemích nedošlo ani tak pro pokrokovost myšlenek, ale spíše z politických důvodů. A hlavně se knížatům v těchto krajích náramně zamlouval církevní majetek. Obyvatel se na jejich názor a vyznání nikdo neptal, prostě byli donuceni přijmout "pokrokové náboženství" společně s vladařem. Cuius regio, eius religio. A těch planoucích hranic a hromadného vraždění bylo ze strany protestantů také více než dost - ti nemají co vyčítat, jen se k té omluvě zatím ještě neodhodlali :roll:

Re: protestantští kacíøi

Napsal: 19 lis 2008 11:10
od Jiří Motyčka
Paulus Minutus píše:...no, abychom učinili historii po právu, tak je nutno říct, že k tomu vítězství lutherství a kalvinismu, v některých zemích nedošlo ani tak pro pokrokovost myšlenek, ale spíše z politických důvodů. A hlavně se knížatům v těchto krajích náramně zamlouval církevní majetek...
... ale to během husitských válek taky. :!: Dokonce si přišla na své i katolická šlechta, která po záminkou ochrany církevního majetku před husitským zákazem světského panování církve, ho ochraňovala tak, až už ji nakonec zůstal.
Kdo se domnívá, že 30letá válka byla náboženským konfliktem, "poněkud" se mýlí, neb to byla klasická imperiální válka za nové přerozdělení územních zisků. Rozdílné konfese válčících stran, tj. katolické Ligy a protestantské Unie, byly jen záminkou. Ale to se dostáváme poněkud OT ... :(
Paulus Minutus píše:...A těch planoucích hranic a hromadného vraždění bylo ze strany protestantů také více než dost - ti nemají co vyčítat, jen se k té omluvě zatím ještě neodhodlali ...
Dejme tomu. Možná je to tím - aniž bych se z toho chtěl lacině vyvléci - že protestantských konfesí je hafo a nejsou zastřešeny jedním "protestantským papežem". Nemohu si ale v této souvislosti odpustit připomenutí toho, že omluvu papaže Jana Pavla II. jsi ruku v ruce zpochybnil ty s Bernardem. Zatímco já ji plně respektuji ... :wink:

Napsal: 19 lis 2008 11:15
od Paulus Minutus
V podstatě souhlasím. Já jsem nezpochybnil papežovu omluvu, jen se domnívám, že nebyla formulována jako omluva za inkvizici jako takovou, nýbrž za přehmaty z období inkvizice. Ale originální znění té jeho řeči se mi ještě nepodařilo obstarat.

Re: Filip II., Jindøich III., Servet a Kalvín

Napsal: 19 lis 2008 19:55
od Zany
elizabeth píše:S náboženskýma válkama ve Francii je trošku problém, doporučuji si přečíst můj, snad objektivní, článek o Jindřichu III. I když nezastírám, že mé sympatie jsou zcela na straně krále "sodomity".
To bezpochyby, článek jsem samozřejmě četl a o Francii té doby mám myslím docela slušný přehled z mnoha jiných zdrojů, zrovna nedávno jsem třeba četl biografii Kateřiny Medicejské. I tvé sympatie k jejimu milovanému Jindřichovi sdílím.

Re: Filip II., Jindøich III., Servet a Kalvín

Napsal: 19 lis 2008 22:57
od Dagmar
elizabeth píše:jenže ona byla aspoň nešastná bezdětná ženská, už od dětství se svou matkou Kateřinou Aragonskou ( sestrou Karla V. a Filipovou tetou) šibovaná sem a tam a ponížená z princezny dědičky na úplnou nulu
duli píše:Mary já osobně taky lituju pro její osobní život, plný potratů, porodů mrtvých dětí a neschopnost dát dědice.
Jako ženu ji také lituji, ale byla královna, která musela počítát s tím, že její osobní život nebude lehký, manželský život /pokud se v případě jejich manželství dá vůbec mluvit o společném životě/ s Filipem byl také problémový, ale to ji ještě neomlouvá, že dala volnou ruku k takovému běsnění.

zpìt ke kacíøství ...

Napsal: 20 lis 2008 08:21
od Jiří Motyčka
elizabeth píše:...jenže ona byla aspoň nešastná bezdětná ženská, už od dětství se svou matkou Kateřinou Aragonskou ... šibovaná sem a tam a ponížená z princezny dědičky na úplnou nulu...
duli píše:Mary já osobně taky lituju ...
Dagmar píše:Jako ženu ji také lituji...
Milé dámy, je dojemné až k slzám, jak vám jí je ve vzácné shodě líto a až půjdou okolo Bernard nebo Paulus, jistě se k vám také přidají. :wink:
elizabeth píše:... Á, už jsem zase mimo téma (neboli OT, jak by řekli ostatní).
Ano, nebo toto téma, jestli mě nešálí zrak, je o kacířích v kapitole o církvi.
Tak by bylo nanejvýš vhodné se zaměřit na to, čím se tato persona a eufemicky řečeno fanatická katolička v dějinách především "proslavila". Třeba by bylo vhodné začít jejími zostřenými opatřeními proti kacířům, které si nechala potvrdit legislativně, a pak pokračovat pogromy proti "kacířům" z episkopální anglikánské církve, kterou s takovou vehemencí zakládal její táta ... :wink: :|

dva úhly pohledu na "stejnou vìc" ...

Napsal: 22 lis 2008 12:07
od Jiří Motyčka
Uvedu dva příklady, aby ani Bernard neměl pocit, že toto fórum je jaksi „konfesně“ nevyvážené.
Např. katolickým Prachaticím, které se r. 1420 odmítly vzdát a z hradeb se obležení pošklebovali husitskému vojsku a knězi, jenž stál v popředí s posvěcenou hostií, Žižka slíbil, že pokud se nevzdají, tak až město dobude, nikoho živit nebude. Nevzdali se a Žižka město dobyl. Nakonec ženy a děti byly ušetřeny a muži skončili v kostele, který byl zapálen.
Druhý příklad je z Arnoštovic, kde ve stejném roce vojáci Albrechta Habsburského bojující pod korouhvemi s křížem upálili faráře podobojí, jeho vikáře, tři sedláky a čtyři naprosto nevinné děti, jejichž jedinou "vinou" bylo to, že měly tu smůlu a byly v nesprávný čas na nesprávném místě. Byly totiž na faře v době, kdy byl farář, kterého udali jeho katoličtí kolegové, zastižen jako pastýř se svými čtyřmi malými ovečkami. A nechtěl přestoupit na tu "pravou" víru ...
Pozn.: Obě události nám vylíčil kronikář Vavřinec z Březové žijící v oné době, takže tím chci zdůraznit, že události nezaznamenával později, s časovým odstupem.
Viola píše:
Bernard Gui píše:Myslite si snad ze je hezka smrt byt umlacen cepem na kasi? Nebo upalen v dome zaziva? Proc nic za nic, jen protoze jste jine viry..
Jsem ráda, že to říkáte zrovna Vy, Bernarde. :twisted:
On nám totiž Bernard chtěl naznačit, že katolíky upalované v ohni to strašně pálilo, bolelo a že to byla pro ně strašná smrt, zatímco pro ty ostatní, odmítající tu "správnou" víru, pro ty čtyři malé, nevinné děti byla smrt v plamenech dobrodiním pro spásu jejich duše.
No, a když takového nebo podobného nešastníka předala světskému rameni k vykonání tohoto krutého ortelu inkvizice, tak už bylo úplně vše v naprostém pořádku, neb to bylo "podle práva". Ano, to nám patrně chtěl Bernard naznačit ... :wink:

Křižácká bula pro Oldřicha z Hradce 1340

Napsal: 10 úno 2009 12:30
od acoma