Středověk
Dnes je: 23. 09. 2019  | Hlavni strana | Seznam rubrik | Odkazy | RSS | Forum |  
Hlavní menu
Novinky
15.09.2019: Šlechtična
Vratislava, manželka Kojaty z Mostu.

22.03.2019: 2 osoby
Přidán pražský biskup Budivoj a Hroznata z Knířova

08.04.2018: Pražský biskup
Poslední komentáře
  • Představa, že klášter Porta Coeli leží na cestě z Brna do Blanska nemůže přijmot ani dítě, které dos . . . (Konstancie Uherská)
  • Ještě s mojí ženou, kterou jsem teď pochoval, jsme na Nákle byli. Z dohlídky jsem viděl toto: uvnitř . . . (Podvržená záhada Veligradu. Stinné stránky amatérských samizdatů )
  • Syn se setkal s programátorem neuronových sítí, čili cosi na hraně umělé inteligence. programuje apa . . . (Digital humanities – naděje pro historii?)
  • Tento týden jsem dosáhl největší sledovanosti této studie na Akademia EDU z historických studií celk . . . (Přilba knížete Václava svatého)
  • Tato teorie - nebo jak "to" nazvat - se mi jeví poněkud účelová, v níž je dle mého skromné . . . (Neomedievalismus)
  • Sociální sítě a ostatní






    Komentáře
    ke článku: Artušovská legenda - keltská mytologie
    (ze dne 01.12.2005, autor článku: Jan Škvrňák)

    Komentář ze dne: 20.12.2017 12:40:53     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - Raduz (@)
    Titulek:
    Excalibur je jiný meč než ten vytažený z kamene.
    Excalibur dostal Artuš od Paní z Jezera a před smrtí jí ho také vrátí.
    Jde o dva rozdílné meče.

    Komentář ze dne: 07.05.2014 11:02:38     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - mrkva (@)
    Titulek: chybička
    Bylo by to fajn, ale v jiných verzích jsem četl, že Exkalibur nebyl meč zasazený do kamene. V kameni byl pouze meč, který měl pouze určit dědice trůnu. Meč byl však během nějaké bitvy poškozen, a tak jednoho dne Artuš dostal, s pomocí Merlina, meč Exkalibur od jezerní panny, který ji zase vrátil po své poslední bitvě.

    Komentář ze dne: 19.05.2011 18:02:08     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - AndyAlice (andy.ronda@volny.cz)
    Titulek: Chybná jména
    V článku jsou chyby, myslím:
    1 - Pokud vím, Artušova matka se jmenovala Ygraine, ne Ygerne. Ale třeba se informace ve zdrojích liší.
    2 - Je tam překlep. Tintagel je správně, ale zahlédla jsem Tintnagel.
    3 - Myslím, že meč z kamene a Excalibur nejsou jedno a totéž, i když to tak je často uváděno. Ecxalibur dostal Artuš podle mých zdrojů přímo od jezerní paní. Meč z kamene byl mečem, který mohl vytáhnout pouze pravý král celé Británie.

      
    Komentář ze dne: 21.05.2011 17:47:28     Reagovat
    Autor: neregistrovaný - admin (@)
    Titulek: Re: Chybná jména
    Dobrý den!

    Vaše připomínky jsou oprávněné, děkuji za ně.
    Jak je ale avisováno, ten článek bych měl předělat celý.

    Naše knihy
    Přemysl Otakar II.


    Záviš z Falkenštejna
    Kalendář šermířských akcí
    Kalendář
    <<  Září  >>
    PoÚtStČtSoNe
           1
    2 3 4 5 6 7 8
    9 10 11 12 13 14 15
    16 17 18 19 20 21 22
    23 24 25 26 27 28 29
    30       

    Hus 2015 VOJSKO.net - �eskoslovensk� i sv�tov� zbran� a vojensk� technika Husit� - Kto� js� bo�� bojovn�ci via historia Putov�n� Hrocha